19. helmikuuta 2012

Usko Eevertti Luttinen voittaa!

Usko Eevertti Luttinen - Usko Eevertti Luttisen elämä

Kuljetin seurakunnan bussia. Ja mieleni teki jo paussia.
Haaveilin pikkasesta kahvista, mut kaverit valittivat tahdista.
"Ajelet liian hiljaisesti" kauan mun pinnani kesti.
Mut viimein mä päätin näyttää, ja hevosvoimia käyttää.
En tienny et lysti on kallista, kun heitin haaveet kuppilan pallista.
Ja tarina alkaa. Panin kaasulle jalkaa ja vedin ykkösen sisään.
Annoin kaasua lisää ja hinkkasin rukoillen rattia.
Pyörät ne huristelivat alla ku vedin rallia kujalla.
Ja heittelin ranteella sisälle jo kakkosta.
Olin kukkona rallissa kun mä hirveesti kiihdytin ja itseäni viihdytin. Ja kovempaa vaan lasettelin.
Pyörät huus "Hoosianna!" kiidettiin huumassa ja etupenkillä yks regina vavahtaa. Ja joku toinen tuskaansa parahtaa.
Kyyti heijas jo pappia kun Usko Hallikujalla ajaa. Ja kun tuli se hillitön kurvi, veli Pirinen huus et "anna mun ajaa".
Alkoi kurkkua kuivata, otin pikaset limpsat. Ralli meni kukkuloille ja taas piti rukoilla ja hinkata.
Minä vedin nasta laudassa ja tuumasin että huilataan vasta haudassa. Oli kaarat harvassa, mut jostain tuli rekka "iik, rekka!"
Sitä ajeli Kaukalon Pekka. Siinä linjalla Kalkku ja Mutala tapahtu sitten se juttu katala.
Kumi ei kestäny rallia, mentiin päin kuravallia. Meni pellit kuppuun ja vinkkarit ruttuun, kun meikäläinen sortui vimmaan tuttuun.
Huusin "päästäkää jo pappi tuskasta" kun naamalleni lensi kumit ja nasta. Olin pappi kenossa. Kohta taivaaseen menossa.

- Ja niin lähti Usko, kohti usvaista viimaa.

Ääni: Usko Eevertti Luttinen!
Usko: Niin?
Ääni: Olet nyt taivaan porteilla.
Usko: Oho..
Ääni: Olet elänyt nuhteettoman elämän, mutta yhtä syntiä et ole tunnustanut.
Usko: Niin?
Ääni: Kun kansakoulun viidennellä luokalla rikoit yhtä käskyä kymmenestä ja varastit!
Usko: Eiih!
Ääni: Se olit sinä.. Joka väkisin otit Arvon penaalin.
Usko: Enkai mä hulluja pyytele, jos viimeisenä toiveena joku hoitaisi arkun orvolle.
Ääni: Pää kii! Taivaan sijasta, sinua odottaa nyt kiirastuli!
Usko: Eiiii!

Usko: Mitä nyt tapahtuu? Hevipoppia! Ny mua koetellaan. Liha on heikkoa. Ny mua koetellaan. Kuuma kolli! Kuuma villi! Täällä kypsytetään tervalla! Liha on heikkoa, mutta mä en antaudu! Menkää pois Peevelin joukot! Pois paha henki! Pois! Pois!

Mä tiedän, että väärin tein. Kun Arvon penaalin mä vein. Nyt tahtoisin synnin tunnustaa.
En rakkautta ansaitse, tai armoa, oon syntinen. Ei auttaa voi kukaan, hallelujaah!

Usko: Ei voi olla! Jeeveli! Tulitkos sää sovittelemaan? Sää oot jotenki erinäkönen ku kuvissa. Ooksä luonnossa pidempi?
Jeeveli: Kelpaisko sulle musta kenialainen?
Usko: Sitähän sää kysyit. Jos mää sillä voin mun syntini sovittaa.
Jeeveli: Tuolla takahuoneessa on sumppia pihisemässä.
Usko: Joo, no mennään, haetaan pari kuppilan pallia ja ryystetään oikein muki tolkulla.

Usko: Mennään täältä peräaukosta. Ei me mahuta, meiän pitää sovitella. Joo, hei, mee sä ensin! Hyvältä tuoksuu toi sun käsivoide.

Sananmuunnokset:
Pikkanen kahvi = kakkanen pihvi
Kuppilan palli = pappilan kulli
Hinkkasin rukoillen = runkkasin hikoillen
Pyörät ne huristelivat = huorat ne pyristelivät
Rallia kujalla = kullia rajalla
Kukkona rallissa = rakkona kullissa
Kiidettiin huumassa = huudettiin kiimassa
Pyörät huus = huorat pyys
Regina vavahtaa = vagina revahtaa
Tuskan parahdus = paskan turahdus
Heijas jo pappia = paijas jo heppiä
Hallikujalla = kulli hajalla
Hillitön kurvi = kulliton hirvi
Veli Pirinen = pili verinen
Pikaset limpsat = likaset pimpsat
Ralli meni kukkuloille = kulli meni rakkuloille
Rukoilla ja hinkata = hikoilla ja runkata
Kaarat harvassa = haarat karvassa
Kaukalon Pekka = peukalon kakka
Kalkku ja Mutala = mulkku ja katala
Kumi ei kestäny rallia = Rami ei kestäny kullia
Kuravallia = varakullia
Pellit kuppuun = kullit peppuun
Vinkkarit ruttuun = runkkarit vittuun
Vimmaan tuttuun = tummaan vittuun
Pappi tuskasta = tuppi paskasta
Kumit ja nasta = namit ja kusta
Pappi kenossa = keppi panossa
Usvaista viimaa = visvaista uumaa
Arvon penaali = pervon anaali
Hulluja pyytele = pyllyjä huutele
Arkun orvolle = orkun Arvolle
Hevipoppia = povi heppiä
Kuuma kolli = kooma kulli
Kuuma villi = viima kulli
Kypsytetään tervalla = tepsytetään kyrvällä
Sumppia pihisemässä = pimppiä suhisemassa
Muki tolkulla = toki mulkulla


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kirjoitelkaa mielummin omalla nimellä kun Anonyymina. Ihan vain varmuuden varalta. :)