1. helmikuuta 2020

MON: Tästä se sitten lähtee

Haluun tähän heti alkuun ihan vähän sivuta tätä alkanutta dieettiä, koska.. No, se on nyt aikalailla päälimmäinen asia tässä kohtaa. Mä en siis ostanutkaan Nutrilett-tuotteita, vaan löydettiin joku vastaava tuote. Tuotteet kantaa sellaista nimeä kuin Allévo. Noi on siis ateriankorvikkeita ja käsittääkseni ne sisältää jotain 111-116 kcal/pussi, ja näitä pusseja tulisi syödä semmonen 5 päivässä, jotta saa kaiken mitä ihminen tarvitsee. Se tekee semmosen n. 555-580 kcal/päivä.

Tänään söin ensimmäisen pussillisen joskus tossa 5.30-6 aikaan aamulla, ja aamupalaksi valikoitui semmonen kun vanilja-mango-pirtelö. Se oli yllättävän hyvää! Yllätyin siis oikeesti siitä, että miten tommonen jauhe voi veteen sekoitettuna maistua niin hyvältä.

Seuraavan annoksen nappasin tossa noin 8.30. Nälkä oli pysynyt poissa siihen asti, jota kyllä kovasti ihmettelin. Tässä kohtaa maistoin semmosta kun banaani-vadelma-pirtelö. Sekin maistui hyvältä! Näitähän voi jopa syödä/juoda ihan hyvillä mielin.

Nyt mun olis pitänyt seuraava pussi syödä tässä jo 11.30, mutta mä joudun nyt vähän siirtämään sitä. Ihan vaan oikeestaan siitä syystä, että seuraava annos olis 14.30 ja päivän viimeinen ruokailu tapahtuisi näin ollen jo 17.30. Mä ehkä laskin jotenkin väärin kun jaoin nää ruokailut tapahtumaan 3 tunnin välein. Selvästikin tänään, kerta heräsin niin aikaisin, mun pitää jakaa ruokailun tapahtumaan 4 tunnin välein. Näin mä saan viimeisen ruokailun, iltapalan, sinne jonnekin kello 20 tietämiin.

EDIT: 3 tunnin välit: 6, 9, 12, 15, 18. 4 tunnin välit: 6, 10, 14, 18, 22. Ei menny taas ihan putkeen laskutoimitukset aikasemmin. En saa sitä viimeistä ruokailua tasasilla väleillä mitenkään siihen 20 tietämiin. Pitää lähteä säveltämään ja syödä 3-4 tunnin välein nälän mukaan.

Tästä mokasta johtuen kärsin tällä hetkellä nälästä. Söin siis viimeksi kello 8.30 ja vain 111-116 (noi paketit ei suoraan kerro sitä kalorimäärää, vaan löydän oikeestaan vaan ton kokonaismäärän ja noin-määrän joka paikasta) kaloria. Mä oon aika paljon haahuillut kämppää ympäri nälissäni, koska se on ainut mitä osaan nälissäni tehdä. Nyt tässä pitää haahuilla vielä noin pari tuntia, jotta saa päivärytmin kuntoon. Jossain välissähän se on pakko kärsiäkin..

Mutta siis, ensimmäisen ja toisen ruoan välissä mulla ei siis tosiaan ollut nälkä. Mutta mun pää mietti kokoaika oikeeta ruokaa, ja se oli vähän paha. Mietin, että 2-3 viikkoa ilman oikeeta ruokaa? Olin hetkittäin ihan valmis luovuttamaankin jo ja mennä vaan syömään jotain kunnollista. Kuitenkin hain vaan vettä ja elin sen voimalla. En mä ole näin heikko ihminen, että heti ensimmäisenä päivänä sortuisin. Pää ei silti luovuta, koska mä edelleenkin haaveilen oikeesta ruoasta kokoaika. Enkä osaa sen takia tehdä mitään.

Mä sillon joskus 2016 elin jonkin aikaa niillä Nutrilett-tuotteilla, mutta muistaakseni otin aika nopeesti sinne mukaan kiinteänkin ruoan, koska olin heikko. Jossain kohtaa siis korvasin vaan välipalat Nutrilett-juomalla, mutta muuten söin oikeeta ruokaa.. Nyt mun olis siis tarkotus elää vain ja ainoastaan näillä Allévo-tuotteilla tää vähintään 2 viikkoa. Tää tulee siis olemaan paljon tiukempi startti kun viimeksi, ja näin mä toivon vielä parempaa tulostakin.


Kävin tänään pitkästä aikaa vaa'alla, enkä ollut yhtään tyytyväinen siihen tulokseen mitä se näytti. Aikoinaan kun sain sen jonkun 15-20 kiloa pois, niin se oli tullut heittämällä takaisin. Siihen oon tyytyväinen, että mun paino ei ole vielä koskaan mennyt siitä pahasti yli mitä se nyt taas oli. Jotenkin se aina pysähtyy siihen tiettyyn pisteeseen, joka on tavallaan hyvä, mutta myös huono, koska palaan siihen aina ilman kunnon itsekuria.

Meinasin eilen, että en todellakaan aio astua vaa'alle, koska mä osasin epäillä painon palanneen siihen samaan, mutta samalla pelkäsin, että nyt mennään ylikin.. Onneksi ei menty, ja onneksi nyt kuitenkin uskalsin painon punnita – sieltä tuli semmonen motivaatimyrsky, että ei tosikaan. Aion käydä vaa'alla päivittäin ja merkata sen ylös, koska haluan nähdä edistymiseni konkreettisesti jostain.


Mulla on motivaatio suhteellisen korkeella nyt onneksi. Malttamaton luonteeni tosin haluaisi kaiken jo tapahtuneen, mutta se kun ei ole mahdollista, niin pitää antaa ajan kulua. Ja vaikka tää päivitys tuli näin nopeesti tänne blogin puolelle, niin en mä tule tätä tänne pakottamaan liikaa. Tuun tästä aiheesta kirjottamaan jatkossa vaan sillon kun koen sen jotenkin tarpeelliseksi. En siispä joka päivä tule kertomaan miten menee, koska se nyt ei palvelis oikeestaan ketään. Se rasittais teitä ja se rasittais mua. Jo tämä, että tänään kirjotan tästä rasittaa mua, vaikka tiiän, että tätä mä nyt tarvitsen.

Aivoni ovat suhteellisen monimutkaiset kapistukset, mutta kellä ei? Mulla vaan tän kaiken liiallisen ajattelun takia ne on oikeestaan vaan normaaleja aivoja mutkikkaammat. Ainakin uskon niin. Vai ajattelenko taas vaan liikaa ja aivoni onkin ihan normaalit? Ei mennä tähän, koska tää olis loputon suo.

No, tää oli tässä. Dieetti on alkanut hyvin – mitä nyt hieman nälkä on – mutta jatketaan tästä toisella kertaa.


Vielä loppuun on pakko selittää toi nimi.. Vuonna 2016 mä kutsuin mun laihdutusurakkaa nimellä "minulla on nälkä", joten halusin kunnioittaa sitä nyt ja tämänkin projektin nimi on "minulla on nälkä". Tämä on myös hyvä indikaattori niille, jotka eivät halua tätä mun projektia seurata; jos merkinnän nimessä lukee "minulla on nälkä" tai lyhennettynä "MON", niin ihmiset tietää mistä aion kirjottaa, tai olen jo kirjoittanut, ja toimii sitten sen mukaan. Kätevää? Vai monimutkaista..? Enemmän kätevää.

Terveisin,
Tekko

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kirjoitelkaa mielummin omalla nimellä kun Anonyymina. Ihan vain varmuuden varalta. :)