31. joulukuuta 2021

Vuoden 2021 viimeinen päivä!


Vuoden 2021 viimeinen päivä! Tänään on hyvä sanoa kaikkeen, että katellaan sitä sitten ensi vuonna.

Mä aion taas siirtää ton tän vuoden koosteen tohon mahdollisesti tammikuulle, koska se on ihan jäätävä työmaa ja mun täytyy oikeesti pystyä silloin keskittymään. Ja mulla täytyisi olla noin 2-3 tuntia aikaa keskittyä siihen kunnolla.

Hmm, mä ajattelin, että pakkohan mun on jotain kirjottaa vuoden viimeisenä päivänä vielä, mutta ihan rehellisesti mulla ei ole hirveesti kerrottavaa.


No, siitä muutama sananen, että tänä vuonna ei päästy ihan sataan blogimerkintään. 2019 (109) ja 2020 (102) ollaan päästy yli ja mun oli tarkotus siihen tänäkin vuonna tähdätä, mutta en halunnut alkaa itseäni pakottamaan. Joulukalenteri tuntu jo toisinaan pakotukselta, joten se putki piti ihan oikeasti vaan katkaista. Meinasin kyllä, että jatkan vielä vuoden loppuun asti blogi / päivä -tahtia, mutta ei siitä olisi oikeasti tullut mitään. Tänä vuonna päästiin vain 97 blogimerkintään, mutta se voi tarkoittaa vaan sitä, että ensi vuonna yritetään paremmalla onnella.

En tiedä miksi toi 100 blogimerkintää / vuosi on mulle nykyään joku tavote, mutta pitäähän ihmisellä tavotteita olla. Eikö? Rehellisesti, mä vaan haluan kirjottaa mahdollisimman paljon elämääni ylös. Päivittäin en siihen kykene, mutta mitä useammin muistaa ja jaksaa, niin sitä mukavampi muisto jää.


Tulevasta vuodesta 2022 mä en osaa sanoa vielä mitään. Ei kukaan osaa. Mulla on kuitenkin parikin etappia, jotka jos ensi vuonna saavutan, niin olen taas parempi minä. En mä rupea mitään lupauksia uudelle vuodelle asettamaan edelleenkään, koska ne on typeriä. Anteeksi vain. Asetetaan uusia tavotteita, mutta ei lupailla jotain mitä ei osata pitää. Sen verran saa olla hörhö, että uskoo parempaan uuteen vuoteen.

Ensimmäinen asia mitä kohti haluan taas lähteä on jälleen kerran se painon pudottaminen. Mä en ole uskaltanut vaa'alla vieläkään käydä, en varsinkaan näin joulun ja välipäivien aikaan, mutta mun olo on taas vaihteeksi niin turvonnut ja epämukava. Mä haluan sen turvotuksen ja epämukavuuden pois mun kropasta, joten se on se mihin haluan pyrkiä. Jos mä nyt vihdoinkin pääsisin sinne alle 100 kg ja jäisin sinne. Pätkäpaasto nyt ainakin jatkuu taas vuoden vaihduttua kunnolla ja sitten mietitään mitä muuta voidaan tehdä. Vaikkakin..

.. Toinen asia liittyykin sitten aika vahvasti juurikin tähän painon pudottamiseen. Haluan nimittäin nyt vihdoin alkaa käymään kuntosalilla. Mä olen Ronille niin monta kertaa sanonut, että "ehkä mä ens viikolla.. No ens kuussa.. Ehkä kuitenkin vasta ensi vuonna.." joten jos nyt pidetään kiinni siitä ensi vuodesta? Jos jollain tapaa saan kuntosalista itselleni harrastuksen, niin sitten voin olla taas astetta tyytyväisempi elämääni. Multa nimittäin puuttuu harrastus ja se tekee toisinaan elämästä tylsää ja tasapaksua. Ja musta se tekee lähinnä paksua.

Muita etappeja mulla ei oikein ole. Tai ehkä on, en tiedä. Eihän näitä kaikkia ole pakko tässä kohtaa vielä tietää, joten jos nää asiat mitä vielä pyörittelen mielessäni kirkastuu, niin lupaan kertoa ne myös teille.


Tänään, hmm.. No, meillä on varmaan aika samallainen juhla kun viime vuonna. Eli siis ollaan aikalailla vaan tässä kotosalla Maxin kanssa, mutta sitten illalla saattaa tulla muutamia vieraita käväsemään ja tehdään sitten mitä tehdään. Jos muutaman raketin näkee ja nakkeja saa syötyä, niin tarviiko sitä sitten muuta?

Mä olin ajatellut, että nyt repästään ja biletetään oikein kunnolla vuodenvaihdetta! Mutta kun yritin vanhaa porukkaa saada kasaan, niin ei.. Kai se vanha rellestysporukka on nyt sitten kasvanut oikeasti irti toisistaan. Meno ei toki ole enää ihan sama kun oli 10 tai 5 vuotta sitten, koska ihmisillä on lapset ja muuta. Mutta kun mä yritin olla vielä ajoissa ja kyselin varmaan jo joulukuun alussa.. No, elämä muuttuu, muuttaa ja itse olen varmasti paljon vaikuttanut siihen, että mun kanssa ei haluta enää aikaa viettää. Ei ollut mitään itsesääliä, vaan oon oikeesti ollut suhteellisen surkea kaveri kun olen yrittänyt keskittyä perhe-elämään. Siinä voisi olla tavotetta, että löytäisi asioihin tasapainon.

Ja nyt ei mulla muuta. Paitsi! Hyvää uutta vuotta 2022 ihmiset!

Terveisin,
Vesa-Matti

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kirjoitelkaa mielummin omalla nimellä kun Anonyymina. Ihan vain varmuuden varalta. :)