7. tammikuuta 2020

Käytiin Kärkkäisillä

Ajattelin taas tulla kirjottamaan mun päivästä, koska tää ei ollut "makaan sohvalla työttömänä"-päivä, jota tää nyt aika pitkälti on ollut. Ja vaikka tässä tätä työttömän arkea vietetäänkin, niin mä en oo todella halunnut luopua mun unirytmistä, mikä yleensä tapahtuu mulle ensimmäisenä. Nyt on menty ajoissa nukkumaan ja herätty aikaisin aamulla, näin pidetään jonkinlaista otetta tästä tilanteesta.

Tänään herättiin siinä joskus kuuden aikaan, kyllä, aamulla. Eira ehdottikin aika nopeesti silmien auettua, että vietettäisiin tänään "kärkkäispäivä". Mun mielestä oikein hyvä tapa viettää päivä, joten suostuin.

Aamupala ja kahvi naamaan, hieman heräilyä ja hetken päästä voitiinkin jo lähteä matkaan.

Noin tuntia myöhemmin oltiinkin Kärkkäisen pihalla, matkalla sisälle kauppaan. Eiralla oli jonkinlainen kauppalappu, mutta ei se ollut meidän reissun päätarkoitus. Tarkotus oli vaan käydä pyörimässä siellä ja tehdä mahdollisia heräteostoksia, siinä sivussa hoitaa se kauppalappu mahdollisuuksien mukaan.

Ja mun matkaan tarttuikin sieltä uusia vesivärejä, näitä samanlaisia tuubeja kun mitä sain joululahjaksikin. Tossa paketissa on 24 eri väriä, eli 24 uutta tuubia. Odotan innolla sitä hetkeä kun tekee taas mieleni maalata, se on kivaa, mutta ei siitä pakottamalla mitään tule. Pitää odottaa inspiraatiota.

Ja noiden maalien lisäksi mun matkaan tarttui sieltä Poppamiehen joku dippikastike, makuna blue cheese, eli sinihomejuusto. Mulla on outo suhde sinihomejuustoon, joten toi oli pakko ottaa kokeiluun. Mä siis tavallaan tykkään sinihomejuustosta, mutta vain tietyissä yhteyksissä. Silleensä en sitä voi syödä, mutta sitten esim. suolakeksien kanssa se on oikein mainiota. Äsken kokeilin tortillan välissä tota soosia ja se oli ihan ok. Ei säväyttänyt siellä kovin, mutta loi jonkinlaista uskoa siihen, että sekin voi olla oikein hyvää oikeanlaisessa yhteydessä.

Sitten siellä Kärkkäisillä käytiin myös syömässä. Siellä on semmonen ravintola kuin Majakka. Eiran muistikuvien mukaan meillä on ollut yksi vähän kehnompi kokemus kyseisestä paikasta, mutta nyt täytyy sanoa, että onneksi annettiin uusi mahdollisuus. Se ruoka oli ihan uskomattoman hyvää! Mä olisin voinut hehkuttaa jokaista suupalaa, ja niin mä vähän teinkin. Se oli semmonen kotiruokalounas, ja siis.. Huh, yleensä kotiruoat tommosissa "syö niin paljon kun jaksat"-paikoissa on ollut luokattoman huonoja, mutta noita mä olisin voinut syödä vaikka ja kuinka! Ja niin mä vähän söinkin.. Liikaa, ähkyyn asti.

Sitten Kärkkäisten vieressä on semmonen, öö, odottakaas.. Stadium Outlet se taisi olla. Ollaan siellä kerran aikasemmin käyty, ja silloin mun mukaan tarttui sieltä lähes kokovalkoiset kengät vihreillä yksityiskohdilla. Nytkin mun mukaan lähti sieltä kengät. Ekaa kertaa mun elämäni aikana mä menin ja ostin mustavalkoiset Adidaksen popot. Ihan vaan kokeiluun. Mä suostuin ostamaan ne vain siksi, että ne maksoi vaan 30 €. Mä en ole valmis maksamaankaan kengistä enempää, koska kengät on liian kuluvaa tavaraa. Noi tosin pääsee jalkaan vasta kun toi vesilumiloskaseos häviää maasta ja asvaltti on kuiva. Eli kevätkengät on nyt valmiina.

Stadium Outletin jälkeen matka jatkuikin kotiin. Tai oli tarkoitus, mutta Eira keksi matkalla, että voidaan käydä vielä Riihimäen ABC:llä Iittala Outletissa. Hmm, sieltä ei tainnut lähteä mukaan mitään.

Sen jälkeen Eira keksikin, että voidaan käydä vielä Tokmannilla, koska ostoslistassa oli vielä aukkoja. No, sinne siis vielä, vaikka kotiin olisi jo kovasti tehnyt mieli. Liian pitkään kun istuu autossa, niin sitä alkaa kaipaamaan jo istumaan kotisohvalle.

Tokmannin reissukaan ei tosin ollut turha. Mun matkaan lähti uus dödö ja collarit. Mua ärsyttää kun kaikki dödöt ärsyttää mua, joten piti etsiä joku mahdollisimman vähän mitään sisältävä tuote. Eiran sanojen mukaan "sensitive" on se asia, mikä sopii mulle.. No, nyt kokeillaan sitten semmosta. Collarit oli taas sen verran hyvässä alennuksessa (olisko ollu -60 %), että oli pakko ottaa ihan vaan jo sen takia.

Ja sitten tultiin kotiin ja kotisohvalle lojumaan. Otettiin eilen kokeiluun C More, koska ne lupas 2 viikkoa ilmaiseksi ja haluttiin katsella Robaa. Tänään ei tosin jatkettu Robaa vielä, vaan löydettiin C Moresta sarja nimeltä Kolmistaan. Sopivan lyhkäsiä jaksoja, vaikka nekin pitää silti putkeen katsoa.. Ihme logiikka.


Ja eipä mulla sitten oikeestaan muuta. Tai no on sen verran, että mä yritän taas kerran opetella juomaan vettä. Mä en ymmärrä miksi se voi olla niin vaikeeta.. Normaali minä ei siis juo päivän aikana vettä tippaakaan, mutta kun pakotan itseäni, niin saan alas ihan hyvänkin määrän. Nyt pitää vaan pakottaa ja pakottaa vähän lisää, niin ehkä tästä saadaan oikeesti joskus enemmänkin tapa.

Ja nyt mulla ei muuta. Tai no.. No ei oikeesti. Tämä oli tässä tämä päiväkirjamerkintä.

Terveisin,
Tekko

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kirjoitelkaa mielummin omalla nimellä kun Anonyymina. Ihan vain varmuuden varalta. :)