5. helmikuuta 2017

Putous sketsihahmot 2017 | Jyvät akanoista

Aika perkaa taas sketsihahmot, eli tervetuloa Putous-merkinnän pariin.

Tänään alotetaan pudonneesta hahmosta, jotta saadaan se käsiteltyä alta pois.


Aikasemmista teksteistäni poiketen sanonkin nyt, että väärä hahmo tippui. Hetkinen? Mitä on tapahtunut? No, ihan puhtaasti vaan sitä, että siellä on nyt ainakin yksi hahmo, joka oli ehkä jopa snadisti huonompi kun tämä ylipuettu karvapallo.

Ja täytyy sanoa, että Hansvilivili Hansvälimäki teki viimesestä showstaan sen verran hyvän, että olisin sen arvosanaa nostanut tähän päivitykseen muutenkin. Loppuarvosanaksi antaisin nimittäin tässä tapauksessa 4/10. Eikä vitonenkaan olisi kovin kaukana enää ollut. En ensimmäisen lähetyksen jälkeen olisi uskonut, että sanon näin, mutta olihan se kumminkin ihan hyvä hahmo.


Amurin Enkeli on yks semmonen hahmo, joka on tullut joka jakso vaan alaspäin. Olisi ollut ihan potentiaalinen putoajaehdokas nyt, mutta toisin kävi. En näe hahmossa mitään hauskaa ja viimeisin showkin oli uskomattoman mitäänsanomaton.

Ihmettelen suuresti, että hahmo ei ollut edes putoamisvaarassa. Mitä te ihmiset näette tässä semmosta, mitä mä en huomaa? No, arvosana tippuu edellisestä merkinnästä yhdellä, eli tämän hetkiset pisteet on 3/10.


Murosen Kari taas on vieläkin aivan mahtava. Huomasin, että joku muu oli myös huomannut sen, että hahmo on "juuri sellainen kun radiotoimittajan kuvitteleekin olevan". Oli meinaan joku twiitannut suoraan lähetykseen semmosen tekstin.

Ja mitä ihmettä, miksi tämä hahmo oli putoamisvaaran alla? Mitä te ihmiset nyt sekoilette siellä? Hahmo on kyllä vieläkin 8/10, mutta aina vaan lähempänä yhdeksikköä. Jäin vieläkin vähän odottelemaan sitä hetkeä kun mun on vaan pakko nostaa pisteet yhdeksään. Ei se ole kaukana, sanokaa mun sanoneen.


Tää oli yks semmonen hahmo mitä kerroin jo ensimmäisen jakson jälkeen odottaneeni erittäin innoissani. Sekin vaan siksi, että näyttelijä on vaan niin loistava. Mutta silti, ei ole hirveästi kyllä säväyttänyt yhdessäkään jaksossa niin, että jaksaisin vielä toivoa.

Mun on pakko tehdä päätöksiä ja tänään me tultiin semmoseen lopputulemaan, että Isä Nitro menettää yhden pisteen. Show ei säväyttänyt ollenkaan, mä jopa mielummin touhusin kaikkea muuta kun katsoin sitä. Hahmon arvosana tämän viikkoisen lähetyksen jälkeen siis 7/10.


Aina Inkeri Ankeinen on edelleenkin mun ehdoton voittajasuosikki. Mä en voi kieltää sitä tosiasiaa, että oon vähintään hymyilly joka kerta kun hahmo on jotain tehnyt. Siis onhan tää nyt aivan loistava. Viime viikolla sanoin yhden toisen hahmon kohdalla, että "ei ole enään edes sketsihahmo, vaan ihan oma persoonansa", ja tänään sanon, että se koskee myös tätä hahmoa. Se ei voi tarkoittaa kun erittäin hyvin onnistunutta hahmoa.

Ja mä en oikeestaan enää edes pitkittele tätä. Mä annan hahmolle täydet pisteet. 10/10. Mä olen miettinyt, että voinko mä tehdä niin vielä tässä vaiheessa, mutta kyllähän mä nyt voin. Viikko toisensa jälkeen tää on ollu mun ehdoton suosikki, niin kyllä se nyt ansaitsee täydet.


Ja sen perään sitten tämä toinen "ei enää niin hahmomainen hahmo". Turkka Kuppi on siis vaan ihan loistavan näkönen hahmo. Mutta mitä tapahtui? Show jätti kyllä kylmäksi. Se ei vaan jotenkin iskenyt. Mun mielestä sen ois voinu tehdä niin paljon paremminkin, että se vaan jätti kysymyksen: miksi sitä ei siis tehty paremmin?

Mun on pakko sanoa, että vaikka hahmo viime viikolla vasta saavutti yhdeksikön, niin tämän viikon shown jälkeen hahmo palaa siihen tuttuun ja turvalliseen, eli arvosana tämän viikon jälkeen 8/10. Kyllä se silti vähän harmitti, että hahmo oli putoamisvaarassa, koska huonompiakin on.


Ja viimeisenä ja vähäisimpänä mun ehdoton inhokkini. Miksi tämä ei ollut vaarassa pudota? Tiedän syyn. Antti Tuisku-fanit ympäri Suomea antaa äänensä tälle, koska hahmo on saanut Antti Tuiskunkin huomion. Miksette te ihmiset osaa äänestää omalla päällänne? Oikean ihmisen noin suora kopiointi sketsihahmoksi ei ole sketsihahmo mun makuuni. Mua nykyään ärsyttää jo pelkästään hahmon näkeminen ja oon aina niin ahdistunu jo ennen ku hahmo avaa suunsa.

Abdul Tuisku jatkaa pisteidensä rankkaa alentamista ja putoaa taas kerran kahdella pisteellä, ottaen kauden toisen 1/10 pistesaldon. Pudottakaa nyt hyvät ihmiset tämä.


Siinä oli taas mun mietteitäni viikon lähetyksestä. Oli kyllä pääosin taas ihan viihdyttävä pläjäys. Ehkä jopa jäin hieman odottamaan jo seuraavan viikon jaksoa. Odotukset on korkealla ja näitä Putous-merkintöjä on ihan hauska tehdä.

Ei mulla sitten taas muuta.

Terveisin,
Tekko

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kirjoitelkaa mielummin omalla nimellä kun Anonyymina. Ihan vain varmuuden varalta. :)