26. syyskuuta 2015

KKBlog: Jos vihdoin?

Heippa. Mä jätin vähän niinkuin tarkotuksella ton eilisen PeBlogin kirjottamatta, koska mun elämässä ei oo tapahtunut oikeen minkäänlaista muutosta viime perjantain jälkeen. Isoimpana kuitenkin se, että täysin unohdin sen tiistain tapaamisen siellä työvalmennuksessa. Muistin sen torstaina, jolloin se oli ikäänkuin jo myöhäistä.

Tämä on nyt kuitenkin mun blogihistorian toinen KKBlog.

Edelliseen KKBlogiin sain yhden kommentin anonyymilta. Ja koska se oli niin kannustava, niin tuon sen nyt kaikille luettavaksi tähän:
Hyvä sinä! Hienoa jos saat itteäs niskasta kiinni ja askeleen kohti pois "alkoholismista". Se vaan on niin järkyttävän tappavaa keholle tollanen toiminta. Tsemppiä.

Anteeksi anonyymi jos et tahtonut näin paljon julkisuutta (heh), mutta mun mielestä tää oli mukava kommentti. Tälläsiä ei kovin usein mulle tule tänne, joten pakkohan tää on nostaa esille. Kiitos tsemppauksesta, se oikeesti kannustaa yrittämään!

Ja itse asiaan. Viime KKBlogin jälkeen oon osannu kieltäytyä. Mulle on pari kertaa isketty tölkki olutta naaman eteen, mutta olen sanonut vaan, että: "ei kiitos." Se on iso saavutus multa. Kyllä mä yleensä olen sen yhden, kahden, kolmen... Okei, kyllä mä olisin aikasemmin saattanut nauttia tarjotun oluen antaumuksella. Nyt kuitenkin kun pitää mielessä, että eteenpäin tässä on mentävä, niin ei tule astuttua kuoppaan niin montaa kertaa.

Edellisen KKBlogin jälkeen on ollut kaksi (2) päivää, kun olen ottanut alkoholia humaltumistarkoituksessa. Se on puolet vähemmän mitä vielä jokin aika sitten ja huomattavasti vähemmän kun mitä joskus. Voin olla itsestäni ylpeä.

Ja tosiaan, koska tää KKBlogi ei ollut vaan sitä varten, että päivittelisin vaan mun alkoholinkäyttöä, niin vihdoin pitäisi varmaan alkaa tekemään jotain. Mun liikunnallisuus on vieläkin (!!!) ajatustasolla. Mä en ymmärrä minkä takia se on niin vaikeeta saada aikaan. 

Joten nyt lupaus (o-ou)! Kun seuraava tällainen blogi tulee, niin siinä en valita siitä, etten ole saanut mitään aikaan. Tämä ei nyt kuitenkaan tarkota sitä, että jättäsin vaan kirjottamatta, vaan että ens kerralla mulla on jotain mistä kirjottaa. Jonkinlainen urheilusuoritus. Enkä tarkota myöskään sitä, että kun saan tän blogitekstin kirjotettua, niin vedän 2 vatsalihasliikettä ja odotan, että pääsen sen tänne kirjottamaan.

Edelleenkin ideaaleinta olisi saada se kuntopyörä. Ja jos voisin vaikka seuraavaan kuukausiraporttiin kirjoittaa, että poljin sillä enemmän kun kerran kuukaudessa, tai viikossa. 

Ennen seuraavaa KKBlogia (henkilökohtainen tehtävälista):
- Hommaa kuntopyörä kotiisi.
- Polje sillä enemmän kun yhden kerran (ainakin kaksi).
- Tarkkaile vähän sitä syömistä (se toisinaan vieläki vähä karkaa käsistä).

Terveisin,
Tekko

1 kommentti:

  1. Senkun nostat esille jos siitä apua on. Tsemppiä edelleen!
    Liikunnan suhteen voisin sanoa et kerran teillä se koira on niin miten olis koira hihnan päähän, laput korville ja luontoon käveleen? Ei paljo parempaa voi olla. Tietenkin kuntopyöräily ei oo myöskään huono kerran siitä tykkää!
    Tärkeintä kuitenkin jos laihduttaa haluaa ja elämäntapoja paremmaks niin on se ruokapuoli. Se on kuitenkin 80% painonpudotuksesta. Kokemuksesta voin sanoa, että pieniä annoksia 4-5 kertaa päivässä tekee ihmeitä keholle. Ja vettä 3dl tyhjään mahaan heti herättyä. Muutenkin vettä 3L päivässä! Ei kannata väheksyä miten paljon nuo auttaa.
    Multa löytyis tähä ruokapuoleen sata ja yks asiaa mut enpä jaksa paasata!

    VastaaPoista

Kirjoitelkaa mielummin omalla nimellä kun Anonyymina. Ihan vain varmuuden varalta. :)