29. tammikuuta 2017

Putous sketsihahmot 2017 | Toisen jakson muuttujat

Se on Putous-aika taas! Joo, no, ei toi edellinen merkintä saavuttanu niitä mittakaavoja mitä aikasempina vuosina Putous-merkinnät yleensä.. Mutta pääsi se kuukauden katsotuimmaksi silti 37
katselukerralla.

Putous 2012 - Sketsihahmot part. 1 on mun blogihistorian luetuin sketsihahmoja arvosteleva merkintä, lukukertoja 278.

Ja sit taas kaikkien aikojen luetuinkin aihe koskee Putousta, ja se on Usko Eevertti Luttinen voittaa! -merkintäni, lukukertoja 540. Se johtuu varmasti puhtaasti siitä, että "suomensin" Luttisen heittämät sananmuunnokset ja ihmiset siihen aikaan varmasti paljon googletteli niitä ja löysi sit mun sivulle.


Herttinen kun eksyin aiheesta. Rupesin tässä tilastoja tutkimaan, vaikka piti heittää uudet mietteet sketsihahmoille. Asiaan:


Amurin Enkeli ei mun mielestä parantanut viime viikosta yhtään. Melkein jopa kävi väsyttäväksi se sen höpinä niistä tiikereistä. Meinasin ensin antaa sen anteeksi, mutta tässäkin vaiheessa on pakko tehdä ratkaisuja. Amurin Enkeli saa tällä viikolla vain 4/10 pistettä. Se yhden pisteen tiputus viime viikosta, joten ensi viikoksi täytyy olla jotain superia.


Murosen Kari taas teki ihan näyttävän paluun. Hahmo jaksaa hymyilyttää vielä toisessakin jaksossa, niin onhan sen siis oltava jollain tapaa hauska. Viime viikolla sanoin, että pisteet oli vähällä tippua yhdellä, mutta tällä viikolla sanon, että vaikka pisteet on edelleenkin samat 8/10, niin nyt se on kyllä lähempänä yhdeksikköä kun seiskaa.


Oi voi, vaikka Isä Nitro on ulkonäöllisesti hauska ja liikkuu omaperäisellä tavalla, niin jutut ei vaan ehkä riitä. Onhan ne siis ihan hauskoja, mutta ehkä hieman itseään toistava jo tässä vaiheessa. Tässä tapauksessa voin kuitenkin vielä sanoa, että hahmo on kyllä 8/10 pisteen hahmo, mutta jotain räväyttävää kaivataan ensi jaksoon.


Ja sit mun ehdottomaan suosikkiin. Aina Inkeri Ankeinen on kyllä mahdottoman omaperäinen ja hauska hahmo. Mä en oikein osaa siitä sen enempää kirjottaa, mutta ehkä se kertoo hahmon yksinkertaisesta parhaudesta. Sanoin jo viime viikolla 9/10 pistettä, ja sanon sen myös tällä viikolla. Mä uskon, että kun hahmoa ruvetaan myöhemmin perkamaan enemmän, niin sieltä pomppaa se ratkaseva tekijä, joka nostaa pisteet maximiin. Mä uskon sen olevan mahdollista.


Hmm, mitähän sitä tähän enään sanoisi.. Hahmo sai multa jo viime viikolla pohjalukemat pisteiden ja arvostelun suhteen – vaan tällä viikolla se saa yhden pisteen lisää! Tähän en ois itsekään uskonut, mutta kyllä hahmolla on omat hetkensä, jotka toimii. Eli Hansvilivili Hansvälimäki – typerästä nimestään ja asustaan huolimatta – saa pisteet 2/10.


Mun toinen suosikki, Turkka Kuppi. Viime viikolla sanoin, että hahmon jutut ei välttämättä ole niin mun mieleen, mutta tällä viikolla perun sanomiseni. Hahmohan on ihan valmis paketti. Ei enää edes sketsihahmo, vaan aivan oma persoonansa – tai semmonen olo mulle tulee. Sanoin myös viime viikolla, että potentiaalia kauden toiseen ysiin ja tiedättekö mitä? Tämän viikon pisteet ovat siis seuraavanlaiset 9/10.


Abdul Tuisku, hmm. Ei parantanut mitään viime jaksosta. Ehkä jopa vaan ärsytti hieman enemmän. Hahmo siis edelleenkin liian suora kopio oikeasta ihmisestä, joten ei vaan yksinkertaisesti toimi sketsihahmona. Kai mä odotin tältä liikoja kun annoin viimeksi arvosanan 5/10, mutta nyt mun on tehtävä niinkin raju ratkaisu kun pisteiden alentaminen kahdella. Ei vaan toimi ja ärsyttää. Eli arvosana tämän viikon lähetyksen jälkeen enää vain 3/10.


Nyt se on taas tehty. Kehitystä tapahtui tietyissä hahmoissa kun taas toiset rullaavat paikallaan ja tylsistyttävät. Toivottavasti mun mielipiteet ei eroa hirveen paljon yleisistä mielipiteistä, koska en todellakaan halua, että huonot porskuttaa taas finaaliin kun taas hyvät tippuu ensimetreillä.

Terveisin,
Tekko

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kirjoitelkaa mielummin omalla nimellä kun Anonyymina. Ihan vain varmuuden varalta. :)