20. marraskuuta 2019

Lisää unta, kiitos

Kello 04:47 ja juon aamukahvia täällä. Mä en oo pitkään aikaan taas osannut nukkua kunnolla kokonaista yötä. Vähän alkaa jo uuvuttaakin, mutta ehkäpä tämä tästä. On se ennenkin mennyt ohi jossain vaiheessa.

Nää on taas näitä stressiheräämisiä. Saatan nukahtaa illalla ihan vaikka vaan tunniksi ja herätä täysin virkeänä kuin uuteen päivään. Virkeyttä jatkuu noin 5-6 tuntia, jonka jälkeen energia taas loppuu ja haluan vain takaisin nukkumaan.

Nyt on niinkin hurja tilanne, että saatoin nukkua illalla n. 2 tuntia. Nukahdin suhteellisen aikasin, koska väsymys oli kova, ja heräsin sitten siinä 22-23 välillä. Ja koska tää on nyt ollut aika toistuva teema, niin kyllä mä herään aika kiukkuisena, koska tiedän unensaannin olevan mahdotonta enää. Yritetty on.

Olenkin siis tehnyt niin, että kun voin aika hyvin itse määritellä omat työaikani, niin olen mennyt heti aamulla töihin, joka tarkoittaa mun päässäni menemistä kello kuuteen. Ja koska mulla on vain 5 tuntia töitä päivässä, niin pääsenkin kotiin jo 11 aikaan ja silloin on oikein hyvä nukkua päikkärit. Päikkärit tosin ei oo koskaan ollut mua varten, vaan yleensä olenkin oikeestaan vielä paljon väsyneempi niiden jälkeen. Väsyneempi ja ärtyneempi.

Ja nukuin mä päikkärit tai en, niin illalla saattaa stressiherääminen taas tapahtua. Todella raskasta se on siinä kohtaa jos ei ole edes niitä päikkäreitä ottanut, vaan joutuu menemään toisen päivän melkein samoilla silmillä.

Viime viikollakohan se oli kun nukuin kahden päivän aikana kolmesti, mutta unta tuli maksimissaan 4 tuntia. Sen toisen päivän kun vielä selvisi, niin unta taisi tulla semmonen 11-12 tuntia yhtäsoittoa, joka on itseasiassa myös hyvin väsyttävää..

Mutta mä olen kokenut tän ennenkin ja tiedän, että ei tämä loputtomiin kestä. Jossain vaiheessa ne tietoiset ja tiedostamattomat stressit sieltä pääkopasta hälvenee ja elämä on taas paljon mukavampaa.


Jos tätä tämänhetkistä tilaa lähdettäisiin patterin kuvalla määrittelemään, niin oltaisiin vissiin aikalailla samassa kun mitä viime merkinnän kansikuva näytti. Eli voitaisiin sanoa, että laturi lähti irti ja ollaan jotenkin jumissa tässä parissa pykälässä. Pääasia kuitenkin, että ei olla ainakaan enää alaspäin menty. Siellä kun ei kertakaikkiaan ollut kovin kivaa.

Olettaisin kuitenkin, että se laturi saadaan vielä takaisin kiinni ja ehkä jo viimeistään joulukuussa olisi isoimmat stressitekijät takana, ja voitaisiin keskittyä iloisin mielin joulukalenteriin.

No, kello alkaa olemaan jo 05:13 ja mun pitäisi ihan kohta lähteä etenemään työpaikalle. Jotenka päätetäämpä tämä merkintä tähän. Johan tässä tuli tämänhetkinen tilanne ihan hyvin selitettyäkin.

Terveisin,
Tekko

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kirjoitelkaa mielummin omalla nimellä kun Anonyymina. Ihan vain varmuuden varalta. :)