28. elokuuta 2015

PeBlog: Neuloja!

Sen aika taas. Tällä kertaa mulla ei ole työllistymiseen liittyvää asiaa suoranaisesti, vaan asiani koskee sitä kun minut ohjattiin työttömien terveystarkastukseen.

Joo, eli siis 21. päivä tosiaan kävin siellä terveyskeskuksessa ja sieltä mut ohjattiin verikokeisiin. Päätin, että suoritetaan se nopeesti alta pois ja päätin jättää maanantaina iltapalan syömisen väliin. No okei, söin mä sen, mutta ennen kahdeksaa.

Tiistaina 25. päivä kävin siel verikokeissa. Kaikki kai tietää, että mulla on neulakammo. Menin huoneeseen sisään ja ensimmäinen asia mitä sain suustani: "Voidaanko me tehä se tossa sängyllä?" En tiedä mitä hoitajatäti ajatteli, mutta näin jälkikäteen se kuulostaa irvokkaalta. Tarkotin tietenkin, että voinko mä mennä makaamaan kun täti pistää piikin - kerran aikasemmin olen pyörtynyt verikokeissa, joten ei mitään mahdollisuutta istua toimituksen aikana.

Klikkaa suuremmaks.
Piikin jälkeen sain vielä jonkun ihme hedelmäsokeri-tabletin ja mukillisen vettä. Sit ku olo alko jo vähän helpottaa ni ulos vaan.

Ei siinä muuten mitään kertomisen arvosta olis, mutta kun se työnsi sen piikin mun suoneen, niin tunsin heti, että kipu on pahempi kun yleensä. Sen jälkeen ku se otti piikin ulos, en edes tiennyt siitä, tuntu nimittäin ku se piikki olis ollu vieläkin sisällä.

Pari tuntia käsivarsi näytti normaalilta, mutta sitten siihen alko muodostua semmonen luumun värinen jälki. Seuraavana päivänä siitä alko leviimään mustelmaa eteenpäin ja tänään se näyttää tältä (katso kuva tosta vierestä).

Koskaan aikasemmin jääny minkäänlaista jälkeä verikokeista, joten olin vähän ihmeissäni. Kysyin siitä sit sairaanhoitajalta, koska mulla oli uusi aika heti seuraavana päivänä. Se vaan tokas, että se on pistäny piikin suonesta läpi kokonaan. Edestä sisään ja takaa ulos. Tiedättekö miten mukavalta tämä kuulosti neulakammoisen korvaan? Ei hyvältä.

Tällä jälkimmäisellä kerralla käytiin niitä verikokeita pikkasen läpi ja sain samalla jäykkäkouristusrokotteen, joka oli menny vanhaks 2011. No, nyt se on voimassa vuoteen 2025 asti(?).

Nyt on neulakammonen saanu sen verran paljon piikkiä, että ei hetkeen tarviis mennä, mutta.. Sieltä soitettiin vielä perään, ja pyydettiin käymään vielä uudestaan verikokeissa, koska kilpirauhasessa saattaa olla jotain häikkää. Joten eiköhän tämä poika marssi taas maanantaina terveyskeskukseen.

Sit se on toivottavasti taas ohi vähäks aikaa. Lääkärille aika sitten 8.9. ja siellä todennäkösesti viimeistellään tää työttömän työtarkastus, jonka jälkeen mulla on taas yks stressinaihe vähemmän. Tai jos huonosti käy niin uusi stressinaihe lisää, koska jos niistä verikokeista sitten ilmeneekin vielä jotain..

Tässä nyt vähän tekstiä taas mun elämästä, joten ei muuta kun näkemiin.

Terveisin,
Tekko

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kirjoitelkaa mielummin omalla nimellä kun Anonyymina. Ihan vain varmuuden varalta. :)