15. syyskuuta 2018

15092018 | Uusia tapojako?

Mä en nykyään saa alas aamusin kun yhden kupin kahvia. Tupakoidessa se kaksi kuppia oli ihan minimi, mutta nykyään siis ei. Muutenkin kahvin juominen on jotenkin vähentynyt ehkäpä. Jänniä kytköksiä löytyy kyllä nyt.

Kuitenkin, mun oli ihan pakko keittää itelleni nyt kupillinen Kulta Katriinan Tumma Paahtoa. Jos sillä sais hyvän flown tähän kirjottamiseen? Mun on meinaan nyt tehnyt mieli kirjottaa tosi usein, mutta en oo jotenkin vaan osannut tarttua siihen. Nyt tartuin ja olen hyvilläni siitä.


Oon halunnut kirjottaa siitä, että mitä mä olen ottanut tupakan tilalle. Kuten joskus aikasemmin mainitsin, niin mulle jää tosi paljon ylimäärästä aikaa ja se on pakko täyttää jollain.

Me ollaan alettu katsomaan tv:tä. Aikasemmin toi meiän telkkari oli lähinnä hyvin satunnaisessa pelikäytössä, ja ohjelmia siitä tuijotettiin vain ja ainoastaan jääkiekon MM-kisojen aikaan. Muuten se on siis vaan ollut tossa olohuoneen nurkassa.

Meistä on tullut oman elämämme sohvaperunoita (niin alas ei olla vielä menty, että sitä Sohvaperunat -sarjaa katottaisiin). Me päivällä mietitään, että mitä me illalla tv:stä katsotaan. Illalla sitten istuskellaan tv:n ääressä ja tuijotetaan sitä kuin hullut.

Mainittakoon nyt muutamia ohjelmia, joita katsotaan: Vain Elämää, Posse, Haluatko Miljonääriksi ja Et Sä Tiedä Kuka Mä Oon. Välillä tv on päällä Toisenlaiset Teiniäidit -ohjelman aikana ja mä en voi käsittää sitä, että miten idiootteja osa ihmisistä on. Ja kyllä, tv:n katselu perustuu aika vahvasti siihen, että voi arvostella asioita. Ja vaikka tykkäänkin arvostella asioita ja tv:stä tulisi (tai en tiedä tuleeko tällä hetkellä) siihen erittäin hyvä ohjelma, Temtation Island Suomi, niin siihen roskaan en koske. Mä tykkään miettiä, että miten idiootteja osa ohjelman ihmisistä on, enkä miten idiootteja noi kaikki tossa ohjelmassa on. Tuomitsen uutisotsikoiden ja formaatin perusteella, enkä tiedä ohjelmasta oikeestaan mitään muuta, mutta en silti anna minkäänlaista mahdollisuutta tolle roskaohjelmalle. Jos katsot sitä, lopeta. Tai mikä olisi parasta, niin sinä joka teet sitä ohjelmaa, LOPETA.

Okei, sorruin nyt itse siihen samaan mistä en pidä. Oon kai joskus sanonut täällä siitä, että kuinka mua suututtaa se, että tupakoimaton ihminen saa päättää siitä, että muille tupakoiminen olisi vaikeampaa. Tämä mun ohjelmaviha nyt oli aikalailla sitä samaa. Hups.

Oikeesti oon vahvasti sitä mieltä, että antaa kaikkien kukkien kukkia vaan.


Ja nyt kun olen kertonut teille, että mihin käytän sen tupakoimattomuudesta jäävän ylimääräisen ajan, niin voin seuraavaksi kertoa, että onko tupakan tilalle tullut jotain. Kyllä, enenevissä määrin. Näin pitkään bloganneena voin melkein kokoaika käyttää lausetta: "olen tästä aikaisemminkin teille kirjoittanut/maininnut".. Joten, olen siis joskus aikasemmin kirjottanut siitä, että mä lopetin limujen juomisen.

Pahimpaan aikaan se oli sitä, että meillä piti olla jääkaapissa aina vähintään 2 1,5l pulloa limua ja ne useimmiten meni yhden päivän aikana. Ja seuraavana päivänä ei muuta kun lisää hakemaan. Sitten koettiin jonkinlainen herätys ja lopetettiin se limujen osteleminen. Mulla meni pitkään ihan täysin limuttomana. Jossain kohtaa löysäsin otetta sen verran, että sallin itselleni n. 1-2 kertaa kuukaudessa ostaa 0,33l limutölkin.

Nyt kun tupakka on jäänyt pois niin mä olen ostanut tänä aikana jo 4-5 0,33l limutölkkiä! Kauheeta. Mutta nyt kun olen sen tänne kirjoittanut niin tiedostan sen paremmin ja voin olla ostamatta niitä, ehkä.

Ja toisinaan tekee kyllä paljon enemmän mieli herkkuja. Tiedättekö miten hyvä kombo on istua sohvalla katsomassa tv:tä ja syödä samalla jotain herkkua? Kyllä, se on kovin hyvä kombo. Mutta se on myös petollinen kombo! Pitäisi sekin lopettaa heti alkuunsa, koska ei saa tehdä itselleen typeriä tapoja.


Tosiaan, mulla on semmonen tapa, että kun mä kirjotan asiasta blogiin niin yleensä sisäistän ongelmat vasta siinä vaiheessa. Nyt olen sisäistänyt ongelmat ja osaan ehkä toimia niiden kanssa paremmin. Se raja pitää vetää johonkin, aina, tai ainakin aika usein olisi hyvä.


Ja hei, jos teillä on jokin keino miten päästä eroon korvamadosta, niin kertokaa! Mulla on ainakin viimesen kuukauden soinut päässä jatkuvasti Greenday - Basket Case. Hyvä biisi, ei siinä mitään, mutta liika on liikaa. Ennen mulla toimi se, että kuuntelin korvamatokappaleen uudestaan ja se oli sillä pois. Tähän se ei toimi! Kääk!

Terveisin,
Tekko

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kirjoitelkaa mielummin omalla nimellä kun Anonyymina. Ihan vain varmuuden varalta. :)