18. maaliskuuta 2016

Minulla on nälkä #5

Mä olen hyvin ihmeissäni siitä, että kuinka mun motivaatio tätä elämäntaparemonttia kohtaan on pysynyt. Tänään tuli tasan kuukausi täyteen siitä kun tosissani aloin tähän hommaan. Tänään oli punnituspäivä ja mun motivaatio on ehkä korkeimmillaan ikinä.

Mua nyt huvittais lisätä tähän se sama lista kun viime viikolla, mutta en mä viitti. Joten jos teitä kiinnostaa, niin kattokaa viime blogimerkintä tästä. Nimittäin se antaa hyvän pohjustuksen seuraaviin numeroihin.

11.3.-18.3. välisellä ajalla vaa'an näyttämät tulokset on muuttunut näin: Paino on pudonnut 4 kiloa. Rasva on tipahtanut 0,8 % ja lihasprosentti ei ole tehnyt muutosta mihinkään suuntaan. Vesi mun kehossa on aikalailla jämähtänyt nyt paikoilleen, mutta on tehnyt 0,4 % muutoksen alaspäin.

Ja mun on pakko tehdä vielä tämä seuraavakin taulukko, koska kuukausi on ehkä vähän parempi mittapuu tässä hommassa. Eli nyt samanlainen taulukko viimeisen kuukauden ajalta:

27.2.-18.3. välinen aika ja muutokset. Kiloja on lähtenyt tasan 5 kg. Rasva on pudonnut 3 % ja lihaksien osuus on noussut 0,8 %. Vesi on kuukaudessa noussut 1,3 %.

Mulle nää kuukaudessa muuttuneet numerot on todella hienoja. Ehkä olisin toivonut lihasprosentin kasvaneen enemmän, mutta pääasia on kuitenkin, että se ei tule alaspäin.


Eilen Eira toi kotiin 2 kappaletta 5 kilon kahvakuulia. Tänään mietin, että viime kesä-heinäkuulta olen pudottanut sen verran kiloja kun nuo kaksi painaa yhdessä. Se ei kuitenkaan ollut se pääasia, vaan pääasia oli se, että niillä on tosi helppo tehdä kaikkea. Tänäänkin, vaikka kello on vasta vähän yli yhdeksän ja heräsin hieman ennen yhdeksää, niin olen kerennyt tekemään jo muutamia pieniä liikkeitä niiden kanssa.

Menneellä viikolla mä oon ehkä kaikista eniten ruvennut pohtimaan tota liikunnan lisäämistä elämään. Ja päädyinkin semmoseen tulokseen, että joka toinen päivä vähintään olisi hyvä polkaista edes se 15 minuuttia kuntopyörää, jonka jälkeen rääkätä itsensä loppuun muilla liikkeillä (mm. vatsalihasliikkeet ja punnerrukset). Yllättävän nopeesti siinäkin huomaa tuloksia.

Nyt oon tässä kerennyt haaveilemaan jo kesästä ja rullaluistelusta. Jos mä vihdoinkin jaksaisin tehdä sen matkan Hyvinkää-Riihimäki. Tosin se vaatii sen, että saisin jostain käyttööni toimivat rullaluistimet. 

Viime vuonna me ostettiin mulle uudet käytetyt. Tai no, ne oli ollut hetken kokeilussa edellisellä ja sitten olivat pistäneet eteenpäin, koska ei ollut ilmeisesti jalat tottuneet niihin. Ja kun ne meille saapui, huomasin heti, että ei niissä kaikki ollut ihan kunnossa. En tiedä mihin harrastukseen ne oli tarkoitettu, mutta ne ei todellakaan pysynyt jalassa niinkuin rullaluistimien kuuluisi pysyä. Niissä on ilmeisesti joku valmistusvirhe.

Periaatteessa mulla on siis tavote ensi kesälle jo. Olla siinä kunnossa, että jaksaisin rullaluistimilla kulkeutua Hyvinkäältä Riihimäelle. Oon sitä ehkä pari kertaa koittanut aikaisempina vuosina, mutta ei ole kunto yksinkertaisesti riittänyt. Muutenkin, kesä on niin hyvää rullaluistelu aikaa, että jos pyörät jalkojeni alle onnistun jotenkin hommaamaan, niin tulen ehdottomasti rullaluistelemaan enemmän kun pyöräilemään kotona.

Täähän meni jännään suuntaan, mutta ei sillä ole väliä. Välillä on hyvä antaa ajatuksen viedä ja katsoa sitten lopuksi, että mitä kaikkea sitä on saanut aikaiseksi. Tämä oli nyt tämmönen merkintä.

Terveisin,
Tekko

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kirjoitelkaa mielummin omalla nimellä kun Anonyymina. Ihan vain varmuuden varalta. :)