9. toukokuuta 2020

MON: Neljästoista

Mul on ollu nyt vähän urheilullisempi viikko takana, joten en voi mitenkään pitää kahden viikon taukoa MON-päivityksistä. Tän viikon tulos on meinaan sen verran kivaa katottavaa, että se on pakko jakaa maailmalle.

Oon siis rullaluistellut paljon, hmm, varmaan joku +40 km menneellä viikolla. Siihen päälle sitten remonttihommia kotona, joten kyllä, jotain on nyt tehty. Ja sen onneksi huomaa.

Mulla on taas hieman kiire remonttihommiin, joten en kerkeä pitkään jaarittelemaan. Melkein menisin nyt suoraan tuloksiin ja miettisin sitten sen jälkeen, että onko mulla jotain lisättävää vielä..


Elikkäs, tosissaan, tässä niitä nyt tulee: la-su -0,2 kg, su-ma +0,2 kg, ma-ti -0,6 kg, ti-ke -0,6 kg, ke-to +0,1 kg, to-pe +-0 ja pe-la -0,3 kg.

Katsokaa nyt, ihan mahtava viikko takana! Mä olin ihan varma, että mun painon putoaminen pysähtyi täysin. Olinkin vaan vissiin saanut pois kaiken sen, mikä lähtee tekemättä oikeestaan mitään. Nyt kun painoa on lähtenyt kivasti pois, niin on ollut paljon mukavampaa harrastaa liikuntaakin ja saada täten paino taas putoamaan.

Viikkotuloshan on siis niinkin hyvä pitkästä aikaa, kun -1,4 kg. Yhteistulokseen se siis vaikuttanee niin, että tällä hetkellä meikäläistä on 15,1 kiloa vähemmän. Miettikää! 1.2.–9.5. välillä lähtenyt noin paljon pois. Se on noin 5 kg/kk.


Mä en muista koska mä viimeksi teille laitoin noista prosenteista jotain.. Mutta nyt mä ajattelin laittaa eron aloitukseen ja tähän päivään. Ja edelleen; nää on vaan suuntaa antavia. Meiän vaaka ei ole mikään monen sadan euron superlaite, vaan käsittääkseni suhteellisen edullinen versio, joten tuloksiin ei voi luottaa sokeesti.

Alotetaan rasvaprosentista. Se on tehnyt aika hyvän muutoksen tässä, ainakin mun mielestä. Se on nimittäin pudonnut 9,3 %. Seuraavaksi vesi.. Kutsun sitä vesiprosentiksi, koska en jaksa kirjottaa "veden määrä kehossa" tms. Ja kirjotin sen silti.. No, kuitenkin, vesiprosentti on tehnyt 3,6 % muutoksen parempaan. Ja viimesenä se toinen tärkeä prosentti, joka siis kertoo jotain lihaksista. Lihasprosentti, niinkuin minä sitä kutsun, on kasvanut 3,5 %.

Noi prosentit heittelee niin paljon päivittäin, että vähän jopa välillä harmittaa. Yleensä syynä on siis toi neste, koska sen määrä vaihtelee päivittäin ehkä eniten, ja vaikuttaa vahvasti muihin prosentteihin. Eilen mun rasva- ja lihasprosentti oli mun mielestä niin paljon paremmat kun mitä ne on tänään, mutta sille ei voi mitään. Olis pitänyt juoda eilen vettä vähän paremmin, jotta olis saanut tälle päivälle mahdollisimman hyvät tulokset. En tosin tykkää elää siten, että yrittäisin tähdä lauantaille mahdollisimman hyvät tulokset.. Musta on hyvä mennä tasapainossa, ja saada mahdollisimman hyviä tuloksia joka päivä. Jos lauantai on sitten jostain syystä huonompi, niin sitten se on.. Mitähän mä selitän?


No, selitin mitä selitin, kai siellä jotain ihan ymmärrettävääkin on. Mun pitää nyt mennä jatkamaan remonttihommia, joten pitää lopetella tää kirjottelu tältä erää.

Mulla on jokseenkin semmoinen haave, tai ainakin ajatus, että tulevalla viikolla voisin kirjottaa jostain muustakin. Mua inhottaa itteänikin katella tätä mun blogin historiaa, koska kaikki on vaan "MON"-päivityksiä. Pitäähän nyt mun kirjottaa jotain muutakin, jestas.. Jotain muuta siis ehkä tulossa ensi viikolla.

Terveisin,
Tekko

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kirjoitelkaa mielummin omalla nimellä kun Anonyymina. Ihan vain varmuuden varalta. :)