15. helmikuuta 2024

⇝ Logomaani?

Mä loin itselleni uuden Instagram-tilin! Halusin ruveta esittelemään tekemääni grafiikkaa, varsinkin tekemiäni logoja. Siellä ei ole vielä montaa seuraajaa, enkä ole kovinkaan hyvä markkinoimaan itseäni. Tää blogi on oikeastaan ainut paikka johon uskallan itseäni missään määrin pakottaa, joten tänne tämä linkki on hyvä jakaa.

Mä en tokikaan pakota ketään menemään ja seuraamaan mua, mutta niin saa tehdä jos siltä yhtään tuntuu. 

⮕ Logomaani ⬅
Henkilö, joka on häiriintyneesti viehtynyt logoihin ja niiden suunnitteluun.

Tilin nimeksi piti alunperin tulla logofiili, koska se olisi ollut mielestäni parempi vaihtoehto. Loin tilin Instagramiin sillä nimimerkillä ja Instagram-sovellus mun puhelimessa ja verkkosivu mun koneella sekosi jotenkin ihan täysin. Siinä rupesi vaan ilmoitukset pomppimaan, enkä saanut niitä rauhoittumaan. En meinannut ensin päästä edes nimimerkkiä vaihtamaan, mutta onneksi se lopulta onnistui. En tiedä onko toi -fiili jotenkin estetty siellä vai teinkö vaan jotain pahasti väärin, mutta se ei ikävä kyllä tosiaan onnistunut.

Logofiili -nimimerkistä annan täydet pisteet pikkuveljelleni, joka sitä Facebookissa minulle ehdotti. Se olisi kuvastanut hyvin outoa tapaani puuttua muiden logoihin. Mä tiedän meinaan paljon logoja, jotka mä vaihtaisin heti jos minulla olisi vain valta siihen. Tarvitseeko edes mainita Iittalan uutta logoa?

Tutkin asiaa ja logofiili itseasiassa on ihan oikea termi ja mä olisin täyttänyt myös sen oikean termin kriteerit. Logofiilit nimittäin rakastavat sanoja, jos MTV uutisia on uskominen. Mä en voi sanoa, että mulla olisi sanoja kohtaan mitään palavaa rakkauden tunnetta, mutta kyllä minä sanoilla kikkailusta tykkään. Mä kuitenkin kirjoitan aika paljon niin kyllä sanat aika usein on mun päässäni.

Öö, no, logofiili piti siis kuitenkin kuopata, koska Instagram ei jostain syystä ainakaan silloin sitä hyväksynyt. Ei se sitä kieltänyt, mutta ei vaan antanut sen toimia.

Mietin, että haluan kuitenkin ympätä nimeen sanan logo. No, aika nopeastihan se sitten välähtikin aivooni; Logomaani! Jos joku on joskus katsonut Pasila -animaatiota, niin siinä on jakso, jossa puhutaan pyromaaneista ja -fiileistä. Kai niistä puhutaan muuallakin, mutta toi jakso aina palaa mieleen kun joku mainitsee maniat ja filiat. Jos en saa käyttööni logofiiliä niin kokeillaan logomaania, joka sitten menikin heittämällä läpi ilman mitään sekoiluja.

Toi kuvaus tuli sitten kun tutkin miten kuvaillaan pyromaania. Wikipediasta löytyi heti pätkä:

Pyromaani
Tuhopolttaja, henkilö, joka on häiriytyneesti viehtynyt tulipaloihin ja niiden sytyttelyyn

Pientä muokkausta omaa käyttöä varten ja hupsista vain, täydellistä, eikö totta?

No, niin tai näin, jos minun grafiikkani kiinnostaa niin suosittelen ottamaan tuon tilin Instagramissa seurantaan. Ja siis mulle saa sinne lähettää myös ideoita! Jos joku haluaa vaikka oman logon, niin mä olen enemmän kuin innoissani toteuttamassa sitä jos vain pyydetään. Rahaa mä en ainakaan alustavasti pyydä, koska mulla ei ole sellaista itseluottamusta vielä. Tavallaan siis ainakin alkuun poljen vähän logomarkkinoita, vaikka niin en haluaisi missään nimessä tehdä. Jostainhan se on lähdettävä liikkeelle, kaiketi.


Tässä on nyt yksi siellä julkaistu logo. Josko tämä houkuttelisi juuri sinut tilaamaan tämän uuden mahtavan Instagram-tilin?

Terveisin,
Vesa-Matti

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kirjoitelkaa mielummin omalla nimellä kun Anonyymina. Ihan vain varmuuden varalta. :)