17. helmikuuta 2024

⇝ Putous 16. tuotantokausi | Sketsihahmot #4

Semmonen jakso sitten tällä kertaa. Ensimmäistä kertaa pitkään aikaan katsoin ihan suoran lähetyksen, vaikka sillä nyt silleen niin merkitystä olekaan. Nautiskelin tossa Putouksen aikana yhden lonkeron ja avasin juuri toisen, mutta mulla alkaa olemaan jo hiprakka? Toi pätkäpaasto tekee ilmeisesti jotain toleranssille. Tänään on herkkupäivä, joten sallin itselleni nyt muutaman lauantaijuoman. Sipsiä. Vähän karkkiakin. Hitto..

Joo, mun ei pitänyt tuoda tota pätkäpaastoa tähän. Mut se on vissiin vähän sama ku jos ois vegaani; Se nyt pitää vaan aina mainita.

Mutta palatakseni Putoukseen ja sketsihahmoihin! Hienoa ihmiset, äänestitte hyvin pitkälti oikein tällä kertaa. Mä olin ihan varma, että Baby Burn ei tänään putoa, koska kun sen vuoro tuli niin yleisö hurrasi ehkä koviten. Tavallaan oisin kuitenkin halunnut, että Rekka-Liisa olisi mennyt, mutta on tämä näinkin hyvä. Käydääs vähän läpi:


Rekka-Liisa tosiaan olisi saanut mun puolesta tippua. Se on vaan kertakaikkisesti ehkä yksi surkeimmista hahmoista koko Putous-historiassa. Anteeksi vain. Se on liian.. Liian.. Liian tommonen. Liian oikea ihminen ja liian vähän sketsihahmo. En ole nauranut kertaakaan, enkä oikein jaksa edes keskittyä katsomaan ohjelmaa silloin kun toi hahmo on ruudulla. Tän illan esiintyminen sai taas myötähäpeän paikalle ja huvittuneisuuden kaikkoamaan.

Baby Burn se sitten tipahti tänään tosiaan, hyvä niin, vaikka ei tosiaan kaikista ideaalein tilanne siltikään. Illan jaksossa tämän hahmon esiintyminen selvitti mulle kyllä, että hahmoa ei ole suunnattukaan aikuisille, vaan sillä yritettiin kalastella lapsien ääniä. Saako lapset edes äänestää? No, ehkä lapsiperheiden ääniä. Ja siis onhan meilläkin tässä lapsiperhe, mutta mä katson toistaiseksi Putousta yksin ja tämä hahmo ei mun Putoukseeni kuulu. Mä en nauranut tälle hahmolle kertaakaan, en koko kauden aikana. Sen takia se ei ollut minun mielestäni hyvä sketsihahmo.

Nolo iskä Aki olisi ihan hyvin myös voinut jo poistua. Tässä hahmossa oli hauskaa vain ensiesiintyminen ja sen jälkeen se on ollut tiukkaa alamäkeä. Harmi, koska mä olisin halunnut pitää tästä hahmosta. Tän illan esiintyminen tarjoili vaan uuden pettymyksen tämän sketsihahmon matkalle, koska mua ei siis naurattanut laisinkaan. Chiliä suuhun, chiliä silmään ja chiliä pikku-Akille.. Ei silleen mitenkään erityisen hauska juttu.

Tässä kohtaa ihmiset on tällä viikolla VV Lahtinen! Mitä ihmettä, te kysytte? Uskalsinko minä oikeasti tiputtaa Köpi Kallion hahmon pois ykköspaikalta? Kyllä, helposti. Tässä ei mennä siis siihen laisinkaan, että tämä hahmo olisi ollut huono, ei. Ei tämä huono ole. Vaihtuvasta tyylistä puuttui tällä kertaa se semmonen täydellinen yllätysmomentti, mutta eihän sitä voi enää toiste tullakaan. Tätä tää nyt ilmeisesti vaan on sitten loppuun asti. Tää hahmo on kaikessa hauskuudessaan hauska ailahtelevine mielineen, mutta tässä on vaan semmoinen ongelma, että..

Matti McConaughey on ihan hemmetin huvittava hahmo. Mä luulen, että se on pitkälti ton näyttelijän oman pokan syytä, että mua aina naurattaa tää hahmo, mutta se nauraminen on paljon enemmän kun mitä monet muut näistä hahmoista on saanut aikaan. Ja onhan tää nyt siis muutenkin toimiva hahmo. Jos pitäisi olla jotenkin tiukka linja tässä arvostelussa niin kai toi näyttelijän oman pokan pettäminen jokaisessa lähetyksessä olisi huono asia, mutta onneksi arvostelen näitä pääosin oman huvittuneisuuteni pohjalta. Tässä taitaa kuitenkin olla kauden voittaja, koska en usko tämän enää kompastuvan mihinkään. Illan esiintyminen oli hauska, pokan pettäminen oli hauska ja se, että se sai myös juontajan pokan pettämään oli hauska.


Ajatelkaapas semmonen sketsihahmo, joka perustuisi siihen, että sen pokka ei pidä! Olisiko se sitten ehdotonta voittaja-ainesta? En tiedä. Voi olla, että pokan pettämisen pitää tulla luonnostaan, jotta se voi olla hauskaa. No, niin tai näin, tässä oli taas tämän viikon mietteet hahmoista. Kiitos äänestäjille oikeasta suunnasta ja pitäkää se! Pelkäämpä vaan edelleen fanaattisten Köpi-fanien vievän VV:n voittoon väkisin, vaikka ei se siis mikään pettymys olisi hahmon puolesta. Antakaa kuitenkin Nicklakselle mahdollisuus!

Terveisin,
Vesa-Matti

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kirjoitelkaa mielummin omalla nimellä kun Anonyymina. Ihan vain varmuuden varalta. :)