28. maaliskuuta 2020

MON: Kaksi kuukautta!

Uusi viikko ja samalla myös uusi kuukausi paketissa. Mun oli tarkotuksena tehä tänään se semmonen käyrä taas tähän, koska nyt on taas uusi kuukausi takana, mutta.. No, mä tein nyt kaks kertaa sen käyrän ja molemmilla kerroilla se meni pieleen. Mulla meni noin 30 minuuttia tehokasta blogiaikaa, joka ei ole yhtään hyvä asia nyt.

Ei käyrää, koska se ei onnistunut ja aikaa meni hukkaan. Kiitos.


Ja tästä tuhlaantuneesta ajasta johtuen pidän tämänkin mahdollisimman lyhyenä. Eli, mites se edellinen viikko nyt sitten menikään kaikenkaikkiaan?

Lukemia kun katsoo, niin viikko ei vaikuta yhtään samanlaiselta kun edeltävät. Tää oli jotenkin hyvin jännä viikko. Yhtenä päivänä haettiin makkaraperunat Riihimäen asemalla sijaitsevalta Eväspysäkiltä, koska vaan teki mieli ja aina ei voi kieltäytyä rasvaherkuista. Se näky seuraavana päivänä heti, mutta sit mä yritin kaikkeni saada sen heti pois ja pidin semmosen 45 minuutin (taukoineen) rääkkäyksen itelleni yläkerrassa; kahvakuula- ja nyrkkeilytreeni siis.

Seuraavana päivänä tulokset yllätti taas, koska.. Ei ollut lähtenyt mitään, vaan oli tullut lisää. Olin hetken, että mitähän mä nyt oon tehnyt väärin? Mutta sitten tajusin, että kun meillä on toi vaaka joka näyttää kaikkia muitakin numeroita, niin mun rasvaprosentti oli kutistunut isosti ja lihasprosentti oli sen sijaan noussut. Eli olin muuttanut rasvaa lihakseksi ja siksi paino ei ollut pudonnut.

Muutenkin pitäis ehkä enemmänkin seurata noita juuri muita numeroita tossa, koska nekin kertoo aika paljon. Ei oo hyvä jos paino lähtee vaan ja rasvaprosentti senkun pysyy tai jatkaa nousuaan. Pitää yrittää saada siihen jonkinlainen tasapaino. Ja tommosilla treenipäivillä se varmasti onnistuu ihan hyvin.

No, mennään niihin numeroihin: La-su +-0, su-ma -0,3 kg, ma-ti +0,7 kg, ti-ke +1,0 kg, ke-to -0,4 kg, to-pe -0,3 kg ja pe-la -0,9 kg. Onnistuin onneksi loppu viikosta ottamaan ne kaikki takasin tulleet kilot alas ja säilyttämään silti lihasprosentin korkeemmalla kun yleensä. Olen tyytyväinen viikkoon vaikka..

.. Viikon yhteistulos on -0,2 kg. Se tarkoittaa siis, että kahden kuukauden aikana multa on lähtenyt yhteensä 10,6 kiloa. Ja siihen jos johonkin mä olen hyvinkin tyytyväinen. Ja siis oon mä oikeesti tohon viikkosuoritukseenkin tyytyväinen, koska siis oikeesti ne prosentit meni oikeisiin suuntiin. Aina jos rasvaprosentti kutistuu niin ollaan oikeella suunnalla.


Telkkarista tuli joku aika sitten Olet mitä syöt-sarjan jakso, missä oli Mikko Töyssy mukana. Se onnistui 8 viikon aikana tiputtamaan 10 kiloa. Ja hei, mä olen nyt samoissa! Jotenkin musta vaan tuntuu, että Töyssy taisi aikalailla pysähtyä siihen painoonsa, mutta mulla olisi tarkoitus tulla tästäkin vielä alas.

Mun henkilökohtainen tavote on jossain ~15 kilon päässä, joten tekemistä vielä riittää. En usko, että seuraavat 8 viikkoa tulee viemään multa 10 kiloa, mutta olen hyvin onnellinen jos edes 5 kiloa lähtee. Ei mulla tässä mikään kiire ole minnekään, vaikka tavallaan on. Mä olen suhteellisen kärsimätön ihminen ja haluaisin tuloksia nyt heti kiitos. Pitää vaan malttaa mieli ja antaa kaiken tapahtua rauhassa ja pääasia on nyt se, että mä tutkin kehitystä ja teen oikeita ratkaisuja.

Hyvä tästä vieläkin tulee, vai mitä? Kohta on toivottavasti lämmintä ja kivaa, ja oon ajatellut hankkivani rullaluistimiini uudet renkaat, jotta pääsen kesällä niitä taas käyttämään. Vaikka Riihimäki rullaluistelijalle onkin huono paikka, niin pitää vaan yrittää löytää oikeat kadut. Rullaluistelu on kivaa, joten haluan palata sen pariin.

Ja.. No, eiköhän siinä ollut. Joo, ei tule enää mitään. Aivot on ihan tyhjät. Nyt äkkiä syömään!

Terveisin,
Tekko

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kirjoitelkaa mielummin omalla nimellä kun Anonyymina. Ihan vain varmuuden varalta. :)