11. huhtikuuta 2020

MON: Kymmenen viikkoa

Mä olen miettinyt tähän merkintään paljon kaikkea, mutta olen aivan liian väsynyt kirjottamaan varmaan puoliakaan. Ehkä. Voihan tässä käydä niinkin, että nyt kun sain aikaiseksi alottaa, niin kirjoitankin pitkästi. Katsotaan.


Ihan ensiksi: miksi olen väsynyt? No, tossa oli joku aika sitten täysikuu ja mua vaivaa jonkinlainen kuuhulluus. Mä en vaan saa unta täydenkuun aikaan kunnolla.

Ja kyllä, se tapahtuu vaikka en tiedostaisi kyseessä olevan täysikuu. En tiedostanut nytkään, mutta en vaan saanut unta. Seuraavana päivänä Eira luki jostain lehdestä, että oli joku superkuu tai jotain.. Usein mulla saattaa mennä täyttäkuuta edeltävä yö tai sen jälkeinen yö myös suhteellisen unettomana, joten rytmi menee helposti pilalle.

Elikkäs olen nukkunut huonosti, mutta se ei ole ainut syy väsymykselleni. Noin 4-5 tunnin yöunilla olen painanut sitten pari päivää semmosta remppahommaa n. 8 tuntia päivä. Sieltä kun pääsee kotiin, niin ei oikein ole energiaa hirveesti muuhun.

Joo, ei toi ehkä kuulosta pahalta, koska työikäisen ihmisen tulisi kyetäkin tuommoiseen, mutta niin.. Kai se on sitten vaan jonkinlaista selittelyä.


Mutta noi remppahommat on ollu mukavia! Mä oon purkanut vanhaa ja rakentanut uutta. Mä oon parin päivänä aikana rakentanut lähes tyhjästä seinän. Siis olihan mulla materiaaleja, mutta ei tietämystä. Mut on avustettu alkuun ja oon siitä osannut jatkaa. Osaan nyt siis ilmeisesti panelointihommat, ettäs tiedätte.


Mutta tämä ei ollut remppamerkintä, vaan tämä oli Minulla On Nälkä-merkintä. Haluaisinkin aloittaa sen siten, että mä ostin uusia vaatteita. Okei, okei, tyhmää tässä kohtaa kun tavoite ei ole vielä saavutettu, mutta ostin nyt kuitenkin.

Ekaa kertaa aikuisiällä mä löysin normaalista kaupasta itselleni sopivia vaatteita. Tai no, siis oon mä ennenkin löytänyt päälleni sopivia vaatteita, mutta siis nyt kaupasta löytyy enemmän vaihtoehtoja kun en ole enää niin turvoksissa. Vaihtoehdot ei enää ole vain "erittäin iso t-paita, jossa joku tyhmä kuva" mitä kaupasta löytyy isoille miehille.

Miksi tää on nyt niin vaikee selittää? Tai sit vaan tän väsymyksen takia en itse enää ymmärrä selittämääni.

Eli siis, kun ihminen on tarpeeksi liian iso, niin normaalin kaupan vaatevaihtoehdot on lähinnä t-paidat tyhmillä kuvilla, collarihousut tyhmällä logolla tai jotain vastaavaa. Nyt kun ihminen on enää vaan tarpeeksi iso, eli on tiputettu se liian-sana pois sieltä välistä, niin ihmisen päälle mahtuu myös vaatevaihtoehdot, jotka on tarkotettu lähes kaikille, paitsi niille tarpeeksi liian isoille.

En tiedä aukeniko se siltikään sen enempää.

Ostin kuitenkin yhden kauluspaidan ja kaksi semmosta ihme neuletta, jonkalaisia (onko se oikea sana?) mulla ei ole ikinä ollut. Nämä oli halpoja vaatteita, joten ei silleen mitään hätää jos paino tästä vielä putoaa runsaastikin, joka siis on tarkoitus kyllä. Ja toistaiseksi näytän vielä aavistuksen väärältä näissä vaatteissa, joten ehkä pari kiloa pois ja nää vaatteet on täydelliset mulle. Sen jälkeen ne voi alkaa näyttää liian isoilta, mutta mä nyt tykkään muutenkin isoista vaatteista.

Öö, mä en selvästikään ole terävimmilläni. Sain noin yksinkertaisen asian kertomiseen kulumaan rutosti aikaa. Ja sanoja. Mutta se kuitenkin piti saada mieleltä pois, että alan olla jo kauppakokoinen ihminen.


Ja seuraavaksi mulla oli kaikenlaista, mutta unohdin kaiken jaaritellessani tota edellistä asiaa. Toisaalta se ei haittaa yhtään, koska mun piti pitää tää lyhyenä, mutta oon kirjottanut jo vaikka ja kuinka. Enkä edes viikon tuloksia ole saanut kirjattua teille..

No, mennään niihin sen pidemmittä lätinöittä: la-su -0,1 kg, su-ma +1,2 kg, ma-ti -0,1 kg, ti-ke -0,8 kg, ke-to -0,9 kg, to-pe -0,2 kg ja pe-la +0,2 kg.

Mä ihmettelen yhtä asiaa; otin olutta siis lauantaina, mutta mun paino tuli alaspäin seuraavassa punnituksessa. Mä olin ilonen, että paino putosi oluesta huolimatta. Vaan sitten maanantaina kun astuin vaa'alle, oli järkytys käsin kosketeltava, koska +1,2 kiloa!?

Onko oluella joku semmonen taipumus, että se jää painottomana hengaamaan hetkeksi aikaa johonkin ja sieltä sitten yhtäkkiä "plöts, siitäs sait." On meinaan typerä tapa semmonen, koska mä olin varautunut painon nousuun sunnuntaina, mutta en maanantaina..

Onneksi viikko kuitenkin oli muuten hyvä, koska siis viikkotulos on -0,7 kiloa. Isosta noususta huolimatta päästiin miinuslukemiin, huh. Tuo -700 g kun lisätään kokonaistulokseen, niin saadaan semmonen tulos kuin -12,1 kg.


Nyt mä muistan mitä mun piti vielä kirjottaa. Halusin ehkä taas jauhaa noista prosenteista, koska ne on myös ihan kivoja. Meidän vaaka siis näyttää rasva-, vesi- ja lihasprosentin. En luota siihen sokeasti, mutta uskon sen antavan jonkinlaista suuntaa edes.

Haluan nyt kaivaa tähän ensimmäisen päivän ja tämän päivän prosenttien erotuksen teille. Elikkäs siis, 1.2.2020 ja tänään 11.4.2020 välillä, mun rasvaprosentti on pudonnut 8,3 %, mun vesiprosentti on noussut 3,6 % ja lihasprosentti on noussut 3,5 %.

Kaikki vihreitä lukuja, joten suunta on selvästikin oikea. En vaan todellisuudessa tiedä, että miten paljon noi niinkuin käytännössä on.. Tai, että tapahtuuko muutos fiksusti? Toisaalta.. Vihreet tulokset kumminkin positiivisia tuloksia, joten kai niiden täytyy olla kaikinpuolin hyviä tuloksia.

Joskus voin olla tarpeeksi rohkea ja kertoa teille enemmän.. Toistaiseksi kuitenkin haluan pitää noi prosenttiluvut vain itselläni ja jakaa teille vain muutoksen.


Ja siinähän se taisi olla. Ihan onnistunut viikko, täytyy sanoa. Hmm, mulla ei itseasiassa taida olla vielä ainuttakaan epäonnistunutta viikkoa, vaan aina ollaan painon kanssa tultu alemmas kun mitä edeltävällä viikolla.

Ja kaikki tulokset oikeestaan vaan sillä, että paastoan sen 16 tuntia vuorokaudesta..

Hyvä pätkäpaasto!

Terveisin,
Tekko

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kirjoitelkaa mielummin omalla nimellä kun Anonyymina. Ihan vain varmuuden varalta. :)