4. huhtikuuta 2020

MON: Viikko 9

Taas uus viikko paketissa pätkäpaaston/dieetin osalta. Mä oon vakavasti alkanut miettimään, että olenko mä nyt jo niin pitkällä tässä hommassa, että pärjäisin tekemällä näitä raportteja harvemmin? Parin viikon välein tai vain kuukausittain.. En tiedä. Nää on kumminkin ollut mulle semmonen asia mitä odottaa, koska tässä pistetään viikko kasaan ja katotaan mitä oikeesti on käynyt.

Voisinhan mä vaikka ottaa tavaksi kirjotella itelleni johonkin vihkoon näitä asioita ja sitten parin viikon/kuukauden päästä kirjottaa tärkeimmät havainnot tänne. Mutta en tiedä toimisiko se? Pitäis varmaan vaan kokeilla ja jos tuntuu, että kaikki alkaa lipsumaan käsistä, niin palata vanhaan. Mitä mieltä te olette? Onko nää teiän mielestä semmosta sisältöä, että mun pitäisi näitä tuottaa joka viikko, vai haluatteko näitä harvemmin?

Jos mä rupeen näitä tekemään harvemmin, se tarkoittaa todennäköisesti sitä, että merkintöjäkin tulee vielä harvemmin.. Jotenkin on ollut todella vaikeeta keksiä mitään muuta sisältöä tänne, joten se huolettaa myös.


No, mennään nyt siihen aiheeseen itseensä.

Eli tää viikko, hmm.. Ei mitään vaikeuksia – ennen tätä päivää. No ei tääkään päivä nyt suoranaisesti ole mikään ongelma, mutta mulla on ensimmäistä kertaa pitkään aikaan nälkä.

Mä oon yleensä pyrkinyt syömään päivässä monipuolisesti erilaisia ruokia, koska mä olen huomannut, että se pitää nälän paremmin poissa. Eilen taas tehtiin pellillinen pizzaa, ja koska sitä tosissaan oli se pellillinen, niin sitä sitten piti syödä. Söin päiväruoaksi pizzaa, välipalaksi pizzaa ja vielä iltapalaksi pizzaa. Älkää huoliko, ei se ollut mitään rasvamättösotkua, mutta hyvin yksipuolista silti.

Tunsin jo yöllä, että nyt tulee outo tunne, jota en ole aikoihin tuntenut. No, nukahdin siitäkin huolimatta sitten joskus. Aamulla – okei, aamupäivällä – heräsin kaikessa rauhassa ja huomasin, että nyt on oikeesti nälkänälkä.

Ruoka-aika alkaa tosiaan vieläkin kello 13, joten tässä nyt on pitänyt kärsiä. Onneksi tämä on harvinaista nykyään, niin kyllähän tämän nyt kestää. Jääkaapissa mua kuitenkin odottaa.. Niin, pizza. Mutta se ei ole tän päivän ainoa ravinto, koska tarkoituksena olisi tehdä wokkia.


Ja tosiaan, tänään on semmonen päivä, että olin vähän suunnitellut ottavani hieman olutta. Meille tulee pari kaveria (koronavaarasta huolimatta, anteeksi) ja ajateltiin vähän pelailla ja hörppiä. Tarkotus olis alottaa koko homma isolla wokkipannullisella wokkia ja siirtyä siitä sitten mukavaan ajanviettoon.

Paasto tulee tänään rikkoutumaan, koska voisin olettaa oluen maistuvan vielä kello 21 jälkeenkin, mutta.. Niin, ei tämä ole joka viikonloppuista. Olen viimeksi juonut silloin kun käytiin vironristeilyllä, joten onhan siitä nyt aikaa. Ja oletettavasti huomenna taas muistan, että minkä takia en edes halua alkoholia nykyisin enää hirveesti kuluttaa. Se pilaa paaston ja tuo lisää painoa, eikä se seuraavan päivän olokaan mikään mainioin ole.

Tänään kuitenkin näin, suokaa se minulle, kiitos.


Pitäis varmaan niitä viikon tuloksiakin listailla, vai mitä olette mieltä? Kello on vielä toistaiseksi liian vähän, jotta voisin käydä vaa'alla tämän päivän osalta.. Jaaritellaanko me jotain vielä hetki vai menenkö hetkeksi tekemään jotain muuta? Hmm.. Teen tässä välissä semmosen poikkeuksen, että taidan tehdä kansikuvan tähän merkintään nyt valmiiksi. Sillä ehkä saan aikaa hieman kulumaan.


Noniin, teille tämä ei vaikuttanut mitenkään luultavasti, mutta minulla on nyt merkinnän kansikuva valmiina ja sain aikaa hieman kulumaan. Voidaan jatkaa itse tuloksiin.

Elikkäs, menneen viikon tulokset ovat seuraavanlaiset: la-su -0,5 kg, su-ma +0,5 kg, ma-ti -0,1 kg, ti-ke -0,5 kg, ke-to -0,2 kg, to-pe +0,4 kg ja pe-la -0,5 kg.

Ja vaikka tähän viikkoon mahtuu myös noita punaisia lukuja, niin olen silti osannut olla onnellinen myös niistä. Ai miksikö? No, mä seuraan nykyään vähän kokonaisvaltasemmin noita lukuja ja prosentteja, ja aina jos se takaisin tullut paino ei ole rasvaa, niin voin olla onnellinen. Ja noina punaisina päivinä se ei ole ollut rasvaa, vaan vettä ja lihasta. Mahtavaa, sanoisinko.

Useimmiten tuntuu, että jos se paino putoaa nopeesti, isoja lukuja päivässä, niin silloin muutokset on prosenteissa vääränlaiset. Se ei tietenkään ole tavoite, että saadaan vesi ja lihas pois mun vartalosta, vaan tarkoitus olisi tiputtaa tota ylimääräistä rasvaa hiljalleen. Siihen suuntaan ollaan nyt menossa ja se on hyvä asia.

Oho, mulla on tänään joku hirveä hinku kirjottaa hirveesti. Mun piti kyllä laittaa noiden numeroiden jälkeen viikko- ja kokonaistulos, mutta lähti ihan muille poluille. No, nyt tulee viikkotulos, joka on siis: -0,8 kg. Ja se tarkoittaa siis kokonaistuloksena semmoista kuin -11,4 kg.

Kyllä näillä tuloksilla on miehen helppo hymyillä.


Nyt oikeestaan ei mulla muuta. Suunnistan tästä kohtapuoliin kohti jääkaappia ja pizzaa. Jep, heippa.

Terveisin,
Tekko

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kirjoitelkaa mielummin omalla nimellä kun Anonyymina. Ihan vain varmuuden varalta. :)