16. tammikuuta 2024

⇝ Modernit Miehet 4. kausi

Mä oon silleen vähän nössö, että en uskalla kirjoittaa omia mielipiteitäni mihinkään artikkelien alle tai muuta, joten nämä nopeat merkinnät antaa mulle myös mahdollisuuden kommentoida asioita tälleen nopeasti salaa, mutta ei kuitenkaan salaa. Tiedättekö? Mua vähän aina jännittää muiden reaktiot ja mahdollinen vastapalaute. En tiedä miksi, joten ei kannata kysyä miksi.

Törmäsin Iltalehden sivuilla artikkeliin tv-sarjasta nimeltä Modernit Miehet, otsikolla "Katsojia pännii: Ylen suosikkisarja jatkuu ilman yhtä pääosan esittäjää – "Ei syytä enää katsoa"" ja haluan ottaa kantaa siihen.

Me ollaan Eiran kanssa katsottu ton sarjan kaikki tuotantokaudet ja mä olen aika varma, että tullaan katsomaan toi uusinkin. Tuntuu, että iso osa ihmisistä on aina kaikkea uutta vastaan, mutta en minä. Mä haluan, että asiat elää ja menee eteenpäin.

En silleen tykkää, että asiat jää jumittamaan paikoilleen. Siitä hyvänä esimerkkinä mainittakoon Maustetytöt -bändi. En tiedä voiko verrata sarjoja ja bändejä toisiinsa, mutta näin minä nyt teen. Mä tykkäsin niiden ekasta albumista, toisestakin vielä, mutta kolmas oli aivan liikaa. Kolmas ei tarjonnut mitään uutta tai säväyttävää. Tyyliä ei pidä mitenkään radikaalisti muuttaa, ei todellakaan, mutta liian samallaisena pysyminen ei kanna sitä bändiä enää. Toki tästäkin voidaan olla montaa mieltä, ja varmasti ollaankin.

Niin sama juttu ton sarjan kanssa. Mitä uutta sama kokoonpano olisi voinut enää tarjota? Ehkä vielä jotain joo, mutta riski jumittavaan tylsyyteen olisi ollut olemassa. Uuden henkilön myötä siihen saadaan uusi kulma, joka mahdollistaa sarjan kehittymisen. Minä pidän kehittymisestä.

Tokihan se voi olla ihan täysi floppikin, en minä sitä täysin kiellä. Mutta esim. Kyllä Isä Osaa -sarjan toinen tuotantokausi tarjosi sarjalle ihan erilaisen meiningin sillä, että siinä ydinporukkaa ja maisemaa vähän muutettiin. Ei se tuntunut enää samalta, mutta se oli omalla tavallaan hyvä. Ei yhtä hyvä kun ensimmäinen tuotantokausi, mutta silti hyvä. Oli toisellakin tuotantokaudella tosi hyviä jaksoja ja taas vastavuoroisesti ensimmäisellä tuotantokaudella oli myös huonoja jaksoja. Se sarja, kummatkin tuotantokaudet, kestää kuitenkin aikaa ja katselukertoja edelleen.

Toinen hyvä esimerkki on itseasiassa Isänmaan Toivot. Pääasia, että muutama hahmo pysyy samana kohelona itsenään, mutta muutoin sarja menee eteenpäin. En osaa sanoa, että mikä tuotantokausi on paras, koska kaikilla tuotantokausilla on hyviä jaksoja. Ensimmäisen kauden jälkeen se kehittyi uuteen suuntaan ja se omasta mielestäni lisäsi mielenkiintoa sarjaa kohtaan. Olisi ollut vielä parempi jos jotkut hahmot ja tapahtumapaikka olisi vaihtunut vielä kolmannelle tuotantokaudelle uusiin. Kehittyminen on tärkeää, vaikka komediat toimii aika usein myös pelkällä toistollakin. Komediat joo, mutta en tiedä onko se hyvissä tv-sarjoissa kantava teema?

Mä odotan innolla, että päästään Eiran kanssa toi Modernit Miehet -sarjan uusi kausi aloittamaan. Se on varmasti hyvä.


Terveisin,
Vesa-Matti

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kirjoitelkaa mielummin omalla nimellä kun Anonyymina. Ihan vain varmuuden varalta. :)