25. heinäkuuta 2012

Tunnustan!

Morjens! Makselin tossa äsken vähän laskuja.. No okei, osan vuokrasta, koska muuhun ei nyt ollut varaa. Sitten mä rupesin taas pohtimaan uutta aihetta tänne blogiin. Ja koska mä olen kirjotellut tänne niin paljon kaikkea turhaa, niin miksen nyt kirjoittaisi vielä turhempaa?

Tunnustuksia, hmm.. Lähinnä nyt internettiin liittyen, koska internetissä on paljon noloja asioita. Aloitetaan aluksi vaikka ihan perinteisesti siitä, että hakkaan netissä aika paljon kaikkia pelejä. Tai hakkaisin, jos tää kone suostuis pyörittämään selainpelejä kunnolla. Mutta niin, en tiedä onko se tervettä. Mulla on jopa Kongregate kirjanmerkkinä - tietämättömille tiedoksi, se on pelisivu.

Toisinaan kun käyn porukoilla ja odotan siellä jotain, niin mun on aina pakko mennä Kongregateen pelaamaan. Tosi noloa hei. Himassa jos en keksi mitään tekemistä, niin mun on mentävä Kongregateen pelaamaan.

Tosin Kongregate on mun synneistä pienin.

Uskokaa tai älkää, niin käyn toisinaan vielä Habbossakin. Mutta hei, siitä synnistä tekee pienen se, että mä en käy siellä päivittäin, enkä edes kuukausittain. Se on niin satunnaista se mun vierailu siellä, ja yleensä käyn siellä vaan morjestamassa jotain ikivanhoja kavereita - niin, habbokavereita.

Sinne on joskus aikoinaan tuhlattu rahaakin. Kyllä, hakatkaa minua kepeillä ja heitelkää kivillä. Tosin nykypäivänä rahan tuhlaaminen johonkin noin turhaan on.. No, turhaa. Tosin olen käsittänyt asian niin, että jos kyseessä on mun rahat, harvinaiset ylimääräiset rahat, ni kai mä saan käyttää ne miten mä haluan. Mutta sen verran vissiin tähän päivään mennessä ymmärtänyt, että ei ole niin ylimääräistä rahaa, että se kannattaisi johonkin virtuaalihotelliin laittaa.

Siellä oli aikoinaan suhteellisen mahtaviakin hetkiä. Ja sieltä on jäänyt muutamia kavereita, jotka on ihan oikeita kavereita nykypäivänäkin.

Kerrottakoon aiheesta vielä se, että mä en ole siellä pokaamassa pikkulapsia - mulla ei ole tarvetta. Vaikkette te uskoisi, niin siellä on suhteellisen paljon asiallistakin sakkia. Ja aika iso osa tästä asiallisesta porukasta on myös täysi-ikäisiä. Se on kun mikä tahansa chat, mutta siellä ollaan vaan hahmoilla.

Ja koska kaikki mun Facebook- ja mesekaverit nukkuvat aamuisin, tai ovat vaihtoehtoisesti töissä, niin pakko mun on toisinaan jotain tehdä. Mutta kuten sanoin, en kovinkaan usein. Nykysin mun aamut kuluu WoWissa.

Huomaatteko miten yritän selittää tässä Habbo Hotellia vähemmän noloksi paikaksi? Tottakai se mielletään noloksi jos joku mun ikänen henkilö käy siellä ja kehtaa vielä myöntää sen.

Sen verran kuitenkin elämäni aikana kuluttanut aikaa internetissä, että sieltä on jäänyt joitain pinttyneitä tapoja, joita on vaan toisinaan vieläkin pakko toistaa. En sentään enään harrasta virtuaalisuhteita, leiki showpainijaa tai ylläpidä virtuaalikahvilaa Habbossa. Muunmuossa kaikkia noita kokeiltu jo kauan, kauan aikaa sitten.

Mä olen seikkaillut lähes varmasti kaikki tunnetut ja vähemmänkin tunnetut chatit sun muut jo aikaa sitten läpi. Runescapea on hakattu aikoinaan pitkään, Suomi24:ssä on käyty trollailemassa ja sitten on ainakin vielä joku, hmm, oisko ollu joku Mixin hahmochatti. Ja aikoinaan meiän oli pakko mennä melkein joka päivä kirjastoon, että päästiin internettiin ja oisko ollu joku KissFm-chatti sillon, jossa käyminen oli pakonomaista.

Onneksi mä olen nykyään vähentänyt. On se hyvä saavutus jos on onnistunut Habbossa käymistä vähentämään siitä entisestä 24/7 käymisestä siihen, että siellä tulee pyörähdettyä max. 3-5 krt/6 kk. Tosin, voisi sen lopettaa kokonaankin. Jokin mielenkiinto sitä kohtaan silti on. Miksi?

Eipä mulla muuta, menen piiloon.

Terveisin,
Tekko

4 kommenttia:

  1. Ehkäpä tuo nettipelaaminen ja virtuaali seikkailu on pakokeino realistisesta maailmasta ja sen ongelmista?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No ainut ongelma mun realistisessa maailmassa on se, että mulla ei ole tekemistä. En mä käsittääkseni mitään muuta pakene. En mä tarvitse enempää kavereita/ystäviä, koska tän hetkinen tilanne sen suhteen on mun mielestä ihan ok.

      Pienempänä, myönnän, etin kavereita internetistä, koska en saanut oikeessa elämässä kavereita ujouteni takia. Ja sillon saatoin jopa paeta normaalia arkea johonkin "virtuaaliarkeen", jossa kukaan ei tienny kuka mä oikeesti olen.

      Nykysin se on vaan jotain tylsyyden pakenemista tai jotain. Jos siis johonkin virtuaalimaailmaan eksyn.

      Nykysin mä ehkä pidän enemmän oikeesta elämästä kun virtuaalisesta elämästä, mutta eipä se oikeestaan näy missään. Ihminen, ja varsinkin näin saamaton kun minä, on niin tietokoneen orja.

      Poista
  2. Tolla samalla periaatteellahan vois sanoa että vaikka elokuvien katselu/kirjojen lukeminen ois pakokeino realistisesta maailmasta?

    Musta se pelaaminen on ihan ok jos sitä ei tee 24/7 ja se ei mene kaiken muun tärkeämmän edelle. Näin se on oikeestaan ihan joka asiassa.

    Eikä sitä Habboakaan tartte niin kovasti hävetä vaikka ootkin 'vanha' (jos oletetaan että siellä yhä käy sellaset 12-15v), jos siellä ei tosiaan niitä pikkutyttöjä/poikia vokottele tai käytä kaikkia rahojaan johonkin kolikoihin niin ei kai siinä mitään :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onhan se yleinen käsitys, että Habbossa on pääosin vain alle 15-vuotiaita. Josta syystä kaikki vähänkin, tai vähän enemmänkin vanhemmat ihmiset tuomitaan heti jollain tapaa.

      Tosin, suurinosa täysi-ikäisistä, joita Habbossa olen tavannut, on ollut työttömiä. Joko omasta tahdostaan tai sitten ei vain ole löytynyt töitä.

      Kai siellä lähinnä käy porukkaa, joka on jotenkin syrjäytynyt yhteiskunnasta - täysi-ikäiset siis. Heh, pientä yleistämistäkö? Tosin, enhän itsekään ole syrjäytynyt.

      Yleensä kun iskee äärimmäinen tylsyys niin on pakko mennä käväsemään. Tosin en käsitä, että miksi.. Siellä kun tylsistyy yleensä vielä enemmän. Mutta toisinaan on ihan mielenkiintoista katsellakkin mitä muut puhuu. Ihmiset on uteliaita - ainakin minä olen.

      Poista

Kirjoitelkaa mielummin omalla nimellä kun Anonyymina. Ihan vain varmuuden varalta. :)