21. kesäkuuta 2020

Haluan nukkumaan

Kyllähän siinä nyt niin kävi, että se kesäkuuputki vaan meni ja katkesi. Meillä oli tietokone mökillä mukana, mutta se oli koko reissun ajan Eiran repussa. Musta vaan olis jotenkin ollut hölmöä kaivaa se siellä esille ja ruveta 30-60 minuuttia näpyttelemään yksin jossain nurkassa jotain tekstiä. Alustavastihan mä olin muutenkin puhunut, että tämä putki tulee todennäköisesti katkeamaan ja jatkan sitä sitten siitä jos mieleni tekee – ja kyllä, mieleni tekee.


Vaikka toi mökkireissu lähes kaikilla muilla osa-alueilla oli mahtava ja muuta, niin uni siellä jäi todella vähälle. Ainakin mulla. Lauantaina heräsin siinä vähän ennen kello 6 aamulla, koska.. Uni vain loppui kesken? Nousin vessaan kyllä sillä ajatuksella, että tähtään siitä sitten takaisin nukkumaan, mutta toisin kävi. Matkalla ulkohuussiin näin millaista siellä pihalla oli; hyvin rauhallista. Otinkin vessareissun jälkeen mato-ongen matkaani ja suuntasin laiturille kalaan.

Myöhemmin samaisena päivänä menin nukkumaan noin 15 minuutiksi, koska mua jostain syystä väsytti kauheesti. Oli pakko vetästä powernäpit. Ne ilmeisesti auttoi, koska taas jaksoi touhuta yömyöhään asti kaikenlaista.

Lauantain ja sunnuntain välinen yö taas oli muutoin todella tuskainen. Meillä oli hyttysinvaasio mökissä sisällä ja siellä yks jos toinenkin heräsi ininään ja pistoihin. Yläkerrassa oli kuulemma ollut liian kuuma nukkua ja siellä oltiin sitten avattu parvekkeen ovi, josta hyttyset olivat keksineet tulla helppojen uhrien kimppuun.

Mua oikeesti rupes siinä yöllä jossain kohtaa ahdistamaan, koska mä olisin vaan halunnut nukkua, mutta hyttyset esti sen kyllä hyvin taidokkaasti. Aina kun silmät lupsahti kiinni, niin hetken päästä heräsin siihen, että mua kutittaa noin 304 eri paikasta, koska oli sen verran uusia pistoja tullut noin 5 minuutin aikana. Jouduin kahteen kertaan yöllä lisäämään itseeni hyttysmyrkkyä, jotta saisin nukkua edes hetken.

Toisella kertaa kun mun ahdistus kasvoi lähes sietämättömäksi, niin mä etsin YouTubesta videon, joka siis on oikeasti vain audioraita, joka sisältää ääntä, jota hyttyset ei kestä(?). En mä siihen uskonut, epätoivoissani vain kokeilin kaikkea, mutta jotenkin kummallisesti sen laittamisen jälkeen mä sain nukkua loppuyön suhteellisen rauhassa. Olisko siitä sitten oikeesti ollut jotain apua? Vai oliko se vain sattumaa, en tiedä.

Tänään sitten huonosti nukutun yön jälkeen aloitettiin matka kotiin. Autossa mä yritin ensin parhaani mukaan pitää silmät auki ja olla hereillä, mutta jouduin jossain kohtaa luovuttamaan. Mua vaan väsytti niin paljon. Autossa oli tällä kertaa myös hyvin huono nukkua ja heräilin automatkankin aikana kokoajan. Semmonen katkonainen uni on ehkä oikeesti vielä uuvuttavampaa kun se, että vaan tekisi kaikkensa pysyäkseen hereillä.. Vaikka mä lähes koko puoltoistatuntia nukuinkin, niin levännyt olo mulla ei ollut, ei todella.

Kotona.. No, syötiin jotain ja kokeiltiin vetää vielä täällä kotonakin pienet powernäpit, jos vaikka jaksaisi sinnitellä iltaan asti.. No, toistaiseksi tässä vielä ollaan jotakuinkin hereillä.. Mutta jos mä erehdyn hetkeksikään tilaan, jossa mä en keskity johonkin, niin mun silmät saattaa lupsahtaa kiinni. Ja makuuasentoon en voi mennä, en missään nimessä, koska se olisi sitten varmasti menoa nukkumatinmaahan.

Aattelinkin, että tulen tänään kuitenkin vielä kirjottamaan jotain, vaikka aluksi olin ajatellut, että väsymyksen takia pidän vielä tänäänkin vapaapäivän.. No, tänään tulikin sitten ihan hyvin juttua tästä nukkumisesta/nukkumattomuudesta, joten huomiselle jää kaikki muu. Huomenna on muutenkin semmonen päivä, että pitää palata ruotuun.. Ja astua juhannusviikonlopun jälkeen vaa'alle.. Se jos jokin kuumottaa.


Reissu oli tosiaan muuten mukava, mutta nukkua olisi voinut ehkä.. No, en sano enemmän, mutta levollisemmin ja paremmin. Juhannushan on semmosta aikaa, että valvotaan myöhään, joten ei tota unta hirveesti enempää olisi voinut toivoakaan. Mutta jankatakseni vielä: kunpa se vähäinen uni olisi ollut edes levollista ja palauttavaa.

Tänään en tosiaan mene mihinkään enää sen syvemmin. Kohta toteutan koko päivän kestäneen haaveeni; menen suihkuun, jonka jälkeen suuntaan lakanoiden väliin.

Terveisin,
Tekko

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kirjoitelkaa mielummin omalla nimellä kun Anonyymina. Ihan vain varmuuden varalta. :)