31. maaliskuuta 2015

Napostelija

Ei se vesi tehny vielä niin voitokasta paluuta kun toivoin. Jotenkin mä muistan juoda vettä vaan iltasin. Pääasia on kai kuitenkin se, että en oo korvannu sitä vieläkään millään limuilla. Toisinaan juon vielä tota Novelle Plus (Sinkki +E)-juomaa (jota luulin vielä vähän aikaa sitten pelkäksi kivennäisvedeksi, mutta pullossa lukee "juoma"), jos sitä on saatavilla. Kertokaa nyt joku mulle, että onko se paha, pahempi vai pahin? Kuten jo aikasemmin totesin, että ei se voi täysin terveellistä olla, koska se on niin hyvää. Mutta onko se kuinka pahaksi? Vastatkaa tietäjät.

Päivän toinen asia olisi sitten taas semmonen, että löysin itteni taas korvaamasta jätettyjä naposteltavia toisella naposteltavalla. Tosiaan ku sain ne sipsit pois elämästäni, ni jotenkin kokoajan on kuitenkin tarve mutustaa jotain. Hetken aikaa se oli cashew-pähkinät, mutta pyrin sitten vähentämään niitäkin, mutta nyt iskee jo niin pahaa takapakkia, koska oon siirtyny koviin salmiakkeihin.

Minkä takia mulla on joku napostelupakko? Miksen voi vaan yksinkertasesti luopua kaikesta tommosesta? Löydän itelleni aina jonkin korvaavan naposteltavan ja sitten huomaan saavani pahan mielen. Tähänkin voisin esittää kysymyksen, että mikä olisi semmonen naposteltava, mistä ei tarvitse tulla paha mieli? Mutta olisi kuitenkin edes jollain tasolla hyvää. Onko mitään semmosta?

Ja mussa on sekin paha, että jos alan napostelemaan jotain, niin huomaan napostelevani suhteellisen isoja määriä. Aina menee vähintään puolet saatavilla olevasta pakkauksesta ja pahimmillaan koko pakkaus.

Mä oon varmaan jotenkin paatunut napostelija. Onko muita samankaltaisia? Napostelusta selvinneitä? Vinkkejä nimittäin otetaan vastaan hyvin mielellään. Se ei oo auttanu, että tiedostan napostelevani, eikä se, että se aiheuttaa mulle pahan mielen. Silti mä vaan aina löydän itteni napostelemasta.

Nyt kun mä myönnän sen tänne, että OLEN NAPOSTELIJA, niin alkaako paraneminen siitä? Ja arvatkaa miten tyhmältä sana "napostelu" ja kaikki sen variaatiot kuulostaa tän merkinnän jälkeen? Oon kirjottanu sen nyt niin monesti, että se alkaa kuulostamaan päässä jo kamalalta.

Mutta olisi oikein kiva, jos viittisitte antaa neuvoja napostelijalle.

Terveisin,
Tekko

3 kommenttia:

  1. Kannattaa lukea mitä ne juomat sisältää, voin hyl kans tsiikata onko se missä määrin parempi ku limukka. :)

    Purkkaa? ..mut jos välttis jotain on niinkö pakko niellä nii sit varmaan suosittelisin kuivattuja hedelmiä. ^^


    -WWL

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kuivatut hedelmät kuulostaa pelottavalta ratkasulta. Uskaltaakohan sitä kokeilla? :D Purkkahan ois hyvä päivisin, mutta naposteluvietti herää yleensä nukkumaanmenoaikaan, että en sitten tiiä.

      Kyl mä lottoisin, että on toi Novelle Plus ees vähän terveellisempi ratkasu kun limut, mutta en sitten tiedä, että missä määrin. Tänään ostin kamalaan janooni jonkun kivennäisvesipullon. Eikö se ainakin ole parempi? :D Veikkaisin vahvasti. Mut kyl mä luulen, että ton veden saan taas vakiojuomaks, kuhan yritän unohtaa itteni pakottamisen. Kuhan se tulee itestään, ni sit kaikki on ok! :D

      Poista
    2. Uskaltaa uskaltaa! :)
      ..ja nukkumaanmeno aikaan mennään nukkumaan, ei sillo enää napostella.
      puol tuntii syömisen jälkee hampaidenpesu ja sit jos viel "nälättää" ni juot lasillisen vettä ja nukkumaan vaan. :D
      Oon muute lukenu et hampaidenpesu auttais näläntunteeseen mut tiiä sit pitääkö se paikkaansa.. ja ei se vissi sulla nälästä tuu toi napostelu vaan pinttyny tapa? o_O

      Janojuomaksihan ois varmasti ihan vettäki löytyny kaupasta, eli taitaa se hiilihappo houkutella, nii parashan nuista hiilihapollisista on just kivennäisvesi. jos hedelmäistä makua tahot siihe ni sit nappaat jtn kuivahedelmää suuhu ja juot menemään! :D

      -WWL

      Poista

Kirjoitelkaa mielummin omalla nimellä kun Anonyymina. Ihan vain varmuuden varalta. :)