26. toukokuuta 2009

Maanantaiyö - aikaa miettiä elämää suurempia asioita

Tiedättekös, mun unirytmi otti sitten kesäajat huomioon. Oon taas vissiin viime, öö, torstaista asti menny vasta jälkeen puolen yön nukkumaan ja sitten heränny hirveellä vaivalla joskus vähää vaille 9 ja lähteny pajalle.

Sitten taas tuun kotiin, puuhailen kaikkea ja yritän saada itteni väsymään, mutta nukahtaminen venyy silti aina tosi myöhään. Kattelen tässä sitten aina öisin elokuvia ja ihmettelen maailman menoa. Mietin ihmisiä, tulevaisuutta, kesää ja sitä, että jos en kesällä saa nukkua kertaakaan missään mökillä, teltassa tai muuten vaan jossain jännässä paikassa niin mie kyllä masentelen koko talven.

Talvihan on muutenkin masentelun aikaa, eiköstä?

Niin ja tuli semmonen juttu mieleen, että mä tulen aina vaan varmemmaks siitä, että mä olen helvetin kömpelö ihminen. Joo, siis yleensähän lihavuus ja kömpelyys kulkee käsi kädessä, mutta en mä ennen ollu näin kömpelö. Ensin siellä bileissä pistin sen sängyn palasiksi ja nyt sitten yritin hypätä tasajalkaa semmoselle tasanteelle ja korkeus ei riittänyt sillä seuraamuksella, että polvet kolahti aikasmoista vauhtia tasanteen reunaan. Polvet on nyt pienesti turvoksissa ja näin päin pois.

Tekis mieli hakee vähän sairaslomaa ja yrittää saada unirytmi kuntoon ja parannella vähän polviakin, mutta kun ei sitten taas tiedä. En tiedä onko toi pätevä syy sairaslomalle, että polvet on turvoksissa? Jossain määrin se kyllä vaikeuttaa työn tekoa kun pitää jalkoja kumminkin jonkunverran käyttää, mutta taas toisaalta.. Ei murtumia tai mitään - ainakaan tietääkseni - niin eihän kellään ole mitään syytä pistää mua sairaslomalle..

Toisaalta taas mietin sitä, että haluisin jo päästä ammattikouluun takasin. Haluisin "toteuttaa itseäni", niinkun on tapana sanoa. Olis niin paljon kaikkia juttuja mielessä, että olis kiva päästä johonkin rakentelemaan niitä pois pääkopan uumenista. Toi pajahan on tommonen puutyöpainotteinen, mutta ei ne koneet - tai siis kone - oikein ole tarkotettu mitenkään isompien töiden tekemiseen. Eihän siellä saa aikaan kun linnunpönttöjä ja määrämittaan sahattuja kappaleita. Monesti kokeillu jotain muuta, mutta yleensä päätynyt heittämään koko roskan seinään, koska siitä ei ole tullut mitään.

Mutta joo, mä koitan mennä nukkumaan, että saa edes vähän yöunta. Aamulla kuitenkin melko aikanen herätys ja pölyntäyteinen työpäivä edessä.

Terveisin,
Tekko

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kirjoitelkaa mielummin omalla nimellä kun Anonyymina. Ihan vain varmuuden varalta. :)