13. kesäkuuta 2021

Simssaava homejuustosaarnaaja

Viime yö oli jo huomattavasti parempi. Toki olisin siitä voinut itselleni vieläkin paremman tehdä, mutta minkäs teet kun et malta mennä nukkumaan. Mä nukahdin just ennen kun Max heräsi ensimmäistä kertaa yöllä, eli joskus ennen kello yhtä. Ruokin Maxin ja sen jälkeen mä nukuin aamuun asti. Eira oli herännyt syöttämään Maxin neljältä ja sen jälkeen Eirakin oli herännyt vasta aamulla. Max heräsi syömään siis vain 2 kertaa! Uskomatonta.

Eira lähti aamulla suorittamaan työvuoroa ja mä jäin sitten Maxin kanssa kotiin. Meillä meni ihan täydellisesti päivä. Max oli hereillä 2 tuntia ja nukkui 2 tuntia, jonka jälkeen hereillä taas 2 tuntia ja nukkui 2 tuntia. Yleensä noi päikkäritkin on jotain 30 minuutin ja 2 tunnin väliltä, mutta harvemmin tässä asunnossa ollut kahta tuntia.

Max sai eilen huoneeseensa pimennysrullaverhon, se tekee sen huoneesta siis tosi pimeen. Mitä ilmeisemmin siitä on nyt paljon apua, koska ainakin tänään uni on tuntunut maittavan. Huh, ehkäpä poikanen tervehtyykin nopeemmin kun saa paremmin unta.


Tänään, aina kun Max nukkui, mä pelasin The Sims 4 -peliä. Ilmeisesti taas sen kausi tulossa, mutta pitää toivoa, ettei se tule pyöräilyn tilalle. Mun on siis yleensä hyvin vaikea tasapainotella montaa asiaa yhtäaikaa ja siksi yleensä yksi asia korvaa toisen. Toivon, että voin joitain tyhjiä välejä täyttää Simssillä ja toisia sitten pyöräilyllä.

Ajatelkaa.. The Sims -pelisarja on ollut mun elämässä jo, öö.. 20 vuotta. Muistan hyvin ensikosketuksenkin. Mä toivoin synttärilahjaksi porukoilta The Sims -peliä, mutta porukat osti mulle vahingossa lisäosan siihen. Sitähän ei siis voinut pelata ilman sitä pääpeliä. Mulla oli siis tovin aikaa vain lisäosa, mistä ei ollut mitään hyötyä siinä vaiheessa. Ensimmäinen kosketus oli siis lisäosaan The Sims: Livin' it up.

Ette kuule tiedä kuinka raastoi pienen pojan elämää, että sai ensimmäiseksi lisäosan, joka ei itsenäisenä pelinä toiminut. Alkoi pitkä ja piinaava odotus, että saisin pääpelin vihdoin käteeni. Ja koitti sekin päivä, voi sitä onnen määrää.

Muistaakseni mä sitten keräsinkin kaikki The Sims 1:sen lisäosat itselleni. Muistaakseni vielä The Sims kakkosen lisäosat tuli hankittua. Kolmonen multa meni jotenkin ohi, vaikka se on ehkä tähän astisista The Sims -peleistä paras. Oli mulla senkin kanssa muutama ns. kausi, mutta ei se lähtenyt koskaan sen suuremmin lentoon. Mitään lisäosia mulla ei siihen koskaan ollut. Vaan sitten ilmoitettiin, että tulossa on The Sims 4! No, okei, en mä ollut senkään startissa täysillä mukana. Mä hommasin sen joskus paljon myöhemmin jostain alesta, mutta sen jälkeen sen pelin kanssa on vietetty monia satoja tunteja. Itseasiassa 1469 tuntia, hups. Se on semmonen vähän yli 61 päivää.

Siihenkin mulla alkaa olemaan lähes kaikki lisäosatkin. Mä en niitä koskaan viitsi täysihintaisina ostaa, vaan odotan aina sopivaa alennusta. Multahan olisi mennyt pieni omaisuus jos olisin ne täysihintaisina ostanut.. Ei ole meinaan mikään edullinen harrastus tuokaan, jos ei jaksa alennuksia odotella.

On ilmeisesti myös huhuja jo The Sims 5:sen saapumisesta, mutta mä en ehkä odota sitä. Tässä kohtaa kun alkaa olemaan nää kalliit lisäosat jo niin hyvällä mallilla, että olis kiva jossain vaiheessa vaan nauttia siitä kokonaisuudesta, niin pitäisi jo alkaa keräämään uutta sarjaa.. Mä toivoisinkin, että ne vaan jatkaisi ton nelosen kehittämistä ja tekisi siitä joskus oikeesti täysin valmiin.

Ajatelkaa, että sillon joskus mun vanhan koneen aikaan, mä pelasin tota peliä, vaikka mun latausikkunat kesti useita minuutteja. Peli tökki ihan uskomattomasti ja jos tarpeeksi kauan pelasi yhtä perhettä, niin save-tiedosto alkoi kuormittamaan peliä jo niin pahasti, että se meni melkein diaesitykseksi. Silti, kaikesta huolimatta, mä tykkäsin sitä pelata.

Mutta sitten tuli uusi tietokone! Mitä tapahtuikaan pelikokemukselle? Siitä tuli kuin uusi! Kaikki pyöri ja grafiikkojakin pystyi pitämään korkealla! Latausikkunat hurahti vaan silmien ohi! En tiedä miten kolmekymppinen mies pystyi edes olemaan niin innoissaan virtuaalisesta nukketalosta, mutta onhan se siitä innoissaan vielä kohta kolmekakkosenakin.

En tiedä mielletäänkö toi peli enemmän tyttöjen peliksi.. Mutta hei, mä olen kasvanut sen kanssa kymmenvuotiaasta yli kolmekymppiseksi, joten se on mun peli enemmän! Ja ihan sama, kaikki saa pelata mitä huvittaa. Tai olla pelaamatta, onhan sekin mahdollisuus.


Mulla ei ollut tälle päivälle mitään suunniteltua, mutta nähtävästi The Sims lähti viemään tätä merkintää. Ihan kiva, että ei joka päivä pelkkiä kuulumisia, eikö? Kyllä siellä oli joku, joka halusi tietää meikäläisen lempipelistäkin. Ja taas joillekin lukijoille tämä on varmasti voinut olla jo jonkinasteista hepreaa, mutta minkäs teet. Ei kaikkia voi miellyttää, eikä pidäkkään.

Ihmetellään taasen huomenna! Joskos kirjoittelisi sitten kuulumisia vai lähtisikö taas joku aihe viemään mukanaan. Ei sitä voi koskaan tietää.


Meinasin täysin unohtaa! Päivän kuva! Vaikka tää merkintä sisältääkin peliaiheista liibalaabaa, niin päivän kuva oli ruokaa.


Ostettiin Lidlistä semmonen purkki, joka sisälsi 8 pizzataikinapalloa. Niistä tuli siis ihan ok pizzat, mutta ei ne ollut kyllä mitään verrattuna kunnolla itsetehtyyn pizzataikinaan.

Tehtiin kahta erilaista pizzaa. Toiseen tuli kinkkua ja pepperonia, ja toiseen, kuvan pizzaan, kinkkua ja aurajuustoa. Kinkku-pepperonipizza ei tehnyt muhun kovin suurta vaikutusta, mutta kinkku-aurajuustopizza oli todella hyvä! Jäin kyllä kaipaamaan siihen ananasta, mutta kyllä se meni ilmankin.

Ja jos koskaan leikitte pizzan ja homejuuston kanssa, niin älkää säästelkö rahassa. Ne halvat homejuustot ei ole hyviä, piste. Se ei ole edes mielipide, se on absoluuttinen fakta. Pizzan päälle sopii vain aurajuusto. Mua ei oikeesti ärsytä mikään niin paljoa kun pizzeriat, jotka mainostaa käyttävänsä aurajuustoa, mutta pizzan päällä on jotain ihan muuta. Sen tunnistaa heti mausta. Se on ihan puhdasta harhaanjohtamista, ja se on väärin! Aurajuusto on aurajuusto ja muut homejuustot on roskaa.

Mä en ees ollut aikasemmin homejuuston ystävä, mutta nykyään aurajuusto kuuluu ihan suosikkitäytteisiin, jos siis puhutaan pizzoista vielä.

Ja nyt puhutaan ihan sekunti siitä, että ei puhuta enää mistään. Eli ei mulla muuta.

Terveisin,
Vesa-Matti

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kirjoitelkaa mielummin omalla nimellä kun Anonyymina. Ihan vain varmuuden varalta. :)