2. joulukuuta 2017

2. | Toinenko?

Mahtavaa! Ensimmäisen luukun kommenttiosioon oli tullut kommentti, jossa "haastettiin" tekemään itse joitain jouluruokia. Tartun tähän haasteeseen aivan varmasti, koska en oo itse niiden tekemiseen koskaan osallistunut.

Kaikkia juttuja saa ehdottaa, ja mä katson mihin mä kykenen ja mihin en. Näin tästä saadaan mielenkiintoisempaa!


Laitoin meiän yhteen ryhmäkeskusteluun Facebookissa viestin, missä kyselin ideoita tälle päivälle. Sieltä tippui ihan mahtavia ehdotuksia, mutta nekin tulee vain "kiusaamaan" teitä tähän merkintään. Se onkin sitten tämän luukun idea. Mulle ehdotettiin:

Suomi 100
– Tän toteutan todennäköisesti itsenäisyyspäivänä. Mun omia ajatuksia ja näkemyksiä asiasta.

Joulushittiä
– Ajatuksena varmaankin se, että kirjotan tänne asioita joulusta, joulun odotuksesta ja muutakin jouluun liittyvää. Tulee varmasti tapahtumaan, mutta ei varmaankaan tuon otsikon kanssa.

Kasaa talo
– Oletan, että tällä haettiin piparkakkutaloa ja musta tämä oli ehkä yks loistavimmista ideoista. Sitäkään mä en oo koskaan itsenäisesti tehnyt, ollut lähinnä vaan auttamassa. Tänä vuonna tuntuu olevan Youtuben puolella suosittua rakentaa suklaasta taloja, mutta mä veikkaan sen olevan mun budjetille vähän liian kallista. Mutta jonkinlaisen talon aion kasata!

Maistele jouluoluita
– Mun mielestä tämäkin on hyvä idea. Maistella joitain sesonkioluita ja tehdä niistä arvosteluja. Harvemmin sitä olutta tulee maun takia nautittua, mutta voihan sitä aina tehdä poikkeuksen sääntöön. Tulee varmasti tapahtumaan.

Mietteitä jouluhössötyksestä
– "Mitä se oli silloin kun olit lapsi ja mitä se on nyt". Kyllä, tästäkin tulen aivan varmasti kirjoittamaan. Onhan ne fiilikset kumminkin muuttunut tässä vuosien saatossa jotenkin.

Onneks joulu on vain kerran vuodessa
– Tähän ajatukseen mun on vaikea samaistua, mutta vaikka se ei ehkä ollutkaan ehdotus niin tartuin siihen silti. Kyllä mä tästäkin jotain aivan varmasti saan irti.

Testaa valmislaatikot
– Mä olen kai joskus sen kertonut, että mä en voi sietää valmisruokia. Tämä oli siis jonkinlainen kuittaus siihen. Ehkäpä minun tulee silti testata jouluruokavalmisruoat ja tuottaa jonkinlainen arvostelu tänne. Voihan..


Tässä ihan hyvä lista siitä, että mitä luukut tulevat pitämään sisällään. Jännitettäväksi jää siis vain se, että milloin ja missä muodossa ne tulee. Tää oli vähän tämmönen täyteluukku, koska mihinkään noista en oikein tänään kerkeä paneutumaan.

Ideoita saa silti antaa lisää. Eihän nämä vielä riitä kaikkiin luukkuihin! Ja hieman pahoittelen tätä köyhää aloitusta.

Iloista joulun odotusta,
Tekko

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kirjoitelkaa mielummin omalla nimellä kun Anonyymina. Ihan vain varmuuden varalta. :)