21. joulukuuta 2017

21. | Kahdeskymmenesensimmäinenkö?

Nyt on aika laatikkokilpailun. Tänään siis mun eilen tekemät porkkana- ja lanttulaatikko vs. Atrian porkkana- ja lanttulaatikko.


Ihan ensimmäisenä antaisin kyllä Atrialle pisteet ulkonäöstä. Varsinkin porkkanalaatikko on kauniin värinen. Mun laatikot, no, ne on ruskeita kökköjä. Onneksi kilpailu ei ratkea ulkonäöllisiin seikkoihin.

Tuoksustakin menee pisteet Atrialle. Hemmetti, onko koneen tekemä muka parempaa kun mun? Noissa Atrian laatikoissa on selkeet tuoksut kun taas mun laatikoissa ne on vähän epäselvät. Hiisi. Onneksi sekään ei ole se mikä ratkaisee, koska makuhan se on tärkein.

Maistan aluksi, hmm, omaa porkkanalaatikkoani.. Mulla saattaa olla tässä liikaa korppujauhoja, koska ne mä maistan ihan ensimmäisenä. Mutta kyllä mä erotan tästä sen porkkanankin. Tää on itseasiassa aika hyvää, ainakin parasta mitä mä olen koskaan tehnyt.

Atrian porkkanalaatikkoa naamioon nyt.. Tässä on ainakin parempi ja selkeempi koostumus, ja makukin on selkeempi, mutta hieman ehkä semmonen teollinen. Ei hemmetti, pitääkö mun oikeesti antaa voitto Atrialle? Mä tykkäsin ehkä enemmän tästä, kääk.

Oman lanttulaatikon vuoro, nyt älä petä.. Mm, aivan selvä lanttulaatikko! Tämä on onnistunut tosi hyvin. Pieni kitkeryys, mutta se kai on ihan luonnollista. Mut tää on kyl niin joulusen makunen, että nam. Tosta on kyllä vaikea parantaa, vai onko?

Seuraavaksi Atrian versio lanttulaatikosta, älä nyt ole parempaa.. Tässäkin on kiva koostumus, mutta maku on kyllä tosi vähäinen. Joo, tässä ei toi maku kyllä meinaa tulla mitenkään esille, mutta sitten kun se tulee niin on se ihan hyvä. Ihan jees.


Kyllä mun on todettava, että Atria vei porkkanalaatikon kohdalla ihan helposti. Kun taas Atrian lanttulaatikko jäi vähän kalpeaksi mun lanttulaatikkoon verrattuna.

Atria vei kyllä ulkonäöllisesti ja tuoksuissakin, että kai mun on todettava, että koneen valmistama oli tällä kertaa parempaa? Häpeällistä.


Mä kyllä tiedän miksi toi koostumus oli niin paljon parempi noissa Atrian laatikoissa. Niihin oli jätetty niitä "sattumia". Mun ois pitänyt tehdä noi laatikot ihan juuresvaiheesta asti, että oisin saanu niihin hyvän koostumuksen. Noi mössöpussit jätti kyllä nyt tosi huonon vaikutuksen. Korppujauhot oli ainoo mikä noissa omissa laatikoissa tuntu suussa. Sisältö oli pelkkää mössöä.

Ehkä ens vuonna osaan tehdä parempaa kun Atrian koneet, koska tästähän tie vie vaan ylöspäin. Olihan tämä kuitenkin ensimmäinen kerta kun teen joululaatikoita.


Nyt menen häpeämään, vaikka oikeesti noiden mössöjen valmistajan pitäisi hävetä mun puolesta.

Iloista joulun odotusta,
Tekko

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kirjoitelkaa mielummin omalla nimellä kun Anonyymina. Ihan vain varmuuden varalta. :)