23. joulukuuta 2017

23. | Kahdeskymmeneskolmasko?

Huomenna on joulu, huomenna on joulu! Eikä mun unirytmi antanut mulle rauhaa viime yönäkään. Mä heräsin, mutta en uskaltanut avata silmiäni, koska olin ihan varma, että kello on yksi. Pidin silmiäni väkisin kiinni vaikka kuinka kauan, kunnes luovutin unensaannin suhteen. Otin puhelimen yöpöydältä ja oli se jo kolme.

Siitä sitten vaan reippaana ylös. Kattelin hieman Youtubea ja pelailin puhelimella kunnes Eira heräs. Sit alettiinkin aikamoisella haipakalla pakkaamaan autoa, koska matka kohti Hyvinkäätä ja joulun viettoa piti alottaa heti aamusta.

Ja koska mä olen nyt täällä, niin mulla ei ole blogiin sen kummallisempaa sisältöä. Koitan nyt kuitenkin tälle ja huomiselle päivälle jotain keksiä.


Kysymyksiä ja vastauksia? Kaikki tykkää niistä? No, minä ainakin tykkään vastailla, joten sillä mennään tänään.

1. Oletko surullinen, jos joulusta puuttuu lumi?
– En nyt suoranaisesti surullinen, mutta onhan se hieman ikävää. Lumi kumminkin on aika oleellinen asia joulufiiliksen luomisessa. Jos lunta ei ole, niin on paljon synkempi mielikin.

2. Postikortit vai sähköiset tervehdykset?
– Postikortit on kyllä ehdottomasti se juttu. Niitä on kiva saada. Koskahan opettelen itse niitä lähettämään? Jos tiedän, että niiden saaminen on kivaa, niin miksi sitten ei lähettäis muillekin joulumieltä? No, ehkä vielä joskus.

3. Leivotko/teetkö jouluruoat itse vai ostatko valmiina?
– Mä tuun tänne porukoille nauttimaan jouluruoat, joten mun ei oo tarvinnu miettiä niitä. Tänä vuonna kumminkin kannoin korteni kekoon ja tosiaan päätin hieman jouluruokaa tehdä. Saapas nähdä tekeekö ne täällä kauppansa vai meneekö roskiin.

4. Viihdytkö kauppojen jouluvilinässä vai kartatko jouluvilinää?
– Mielelläni välttäisin, mutta en kykene siihen. Mä oon niin huono ostamaan lahjoja, että seikkailen vielä tosi myöhään kaupoissa ja siellä kyllä huomaa, etten ole ainoa. Jos sais ihan yksikseen olla tekemässä viimehetken hankintoja, niin olisin onnellinen.

5.
Käytkö joulusaunassa?
– Mielellään kiitos. Vaikka mä en saunaihminen olekaan, niin kyllähän nyt joulusauna kuuluu perinteisiin ja sinne on päästävä.

6. Ovatko joulunviettotapasi peräisin lapsuudesta? Oletko muokannut joulunviettotapojasi aikuisella
iällä?
– Aika samoilla mennään. Jouluruoka, joulusauna, joululahjat ja yhdessäolo. Miksi muuttamaan toimivaa? On sitä joskus kokeiltu, mutta ei se toimi.

7.
Mitä haluat joululahjaksi?
– Piirtopöytä oli ainut semmonen minkä osasin nimetä, mutta ei sekään ihan välttämätön ole.

8. Mitä annat joululahjaksi?
– Kuten sanottu, olen huono lahjojen hankinnassa. Mä pyrin kumminkin siihen, että se on jotain hyödyllistä. Jotain mitä ihminen tarvitsee. En haluu joutua ostamaan mitään pakotettua. Jos se tulee silleen, että "toi tolle!" niin se on paras.

9.
Minkälaisia perinteitä joulun aikaan kuuluu?
– Jouluruoka, joulusauna, joululahjat ja yhdessäolo. Hautausmaallakin ollaan välillä vierailtu ja se on ihan uskomattoman kaunis paikka joulunaikaan. Ei vaan oo koskaan kyytiä, joten sinne harvemmin pääsee, ja se harmittaa.

10. Mikä oli parasta lapsuuden jouluissa?
– Lahjat. Lapset tykkää lahjoista. Tottakai minäkin tykkäsin lahjoista ja tykkään vieläkin salaa. Ei sitä sillon ymmärtänyt joulusta mitään muuta kun nimenomaan ne lahjat.

11.
Mikä on parasta joulussa nyt aikuisena?
– Ehdottomasti yhdessäolo. Mitä enemmän sukulaisia läsnä, sitä parempi. Kaikki on vaan alkanut viettämään omia joulujaan, höh.

12.
Miten vietät joulua tänä vuonna?
– Siten miten viime vuonnakin. Vanhemmilla. Täällä se joulu on, ei missään muualla.


Siinähän niitä nyt sitten taas oli. Mitähän huomenna? No, eikai se olis muuten joulukalenterin luukku jos joku sen tietäisi.

Iloista joulun odotusta,
Tekko

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kirjoitelkaa mielummin omalla nimellä kun Anonyymina. Ihan vain varmuuden varalta. :)