9. joulukuuta 2021

9. Vaatehuone valmistui!


Mä oon tänään käyttänyt kaiken ns. tyhjän ajan ton vaatehuoneen remontoimiseen. Ja arvatkaa mitä? No, se alkaa olemaan valmis. Enää odotellaan, että hyllylevyt kuivuu, jotta huomenna voidaan palauttaa loputkin tavarat paikoilleen.

Mä laitan tähän väliin päivän kuvan, koska mä rupeen sen jälkeen sitten teille tosi-seuraajille laittamaan extra kuvia tosta vaatehuoneen remontista. Niitä ei pelkät Instagram-seuraajat näekkään! Siitäs saivat.


Täytyy sanoa, että en ole täysin tyytyväinen tähän päivän kuvaan. Mä jotenkin hätiköin sen kanssa ja.. No, näette itse. Se on todella huonolaatuinen. Mä en hirveesti tykkää tunkea huonolaatuisia kuvia internettiin, koska hyviäkin kuvia on mahdollisuus ottaa. Ei tosin mun puhelimella, ainakaan huonossa valossa.

Toi on kyllä hämmentävä kuva siksi, että tossa mä oikeesti pidän siitä miltä toi seinä näyttää. Livenä kun mä katson sitä, niin ehkä noin 50 % musta tykkää siitä ja toinen 50 % ei tykkää siitä yhtään. Se voi olla myös se itsekriittisyys joka vaikuttaa, mutta olen aika varma, että olisin minä siitä voinut paremmankin tehdä.


Mä laitan teille tähän nyt kuvapareja, siltä miltä asiat näytti ennen ja miltä ne näyttää nyt.

Vaatehuoneen vasen nurkka ennen.
Vaatehuoneen vasen nurkka jälkeen.

Puhuin ehkä siitä, että mä halusin järkeistää ton vaatehuoneen, koska siellä on paljon hukattua potentiaalia. Ylempi kuva kun tosiaan on se ennen kuva, niin huomaatte noissa hyllyissä tommosen tyhmän välin. Siis toi mikä on päätyseinällä ja toinen mikä on tolla pidemmällä seinällä, niiden väliin jäi potentiaalia. Okei, eka kuva on hieman vaikea hahmottaa ehkä, mutta.. Toivotaan, että pystytte hahmottamaan sen mun näkemäni ongelman. Toki niitä hyllylevyjä olisi voinut vain siirtää, mutta halusin mennä isosti mukaan tähän.

Tossa jälkeen -kuvassa te huomaatte, että hyllyjä ei enää ole. Se on totta, että niitä ei tossa enää ole, koska mä kiepautin ton vaatehuoneen ympäri. Toi päätyseinä näkyi tosta aina kun ton oven avasi ja vastassa oli rumat hyllyt täynnä erinäistä tavaraa. Halusin sen pois, joten päädyin tähän ratkaisuun. Toi päätyseinä sai nyt ton tehosteseinän ja vaatetangon. Kuvasta poiketen siinä on tällä hetkellä noiden maaliämpäreiden sijaan kauheat kasat joululahjoja, mutta joulun jälkeen siihen jää iso tyhjä tila, jos joskus tulee tarve siirtää tietokone toisaalle.

Vaatehuoneen oikea nurkka ennen.
Vaatehuoneen oikea nurkka jälkeen.

Tuossa ekassa kuvassa kun näette seinällä tuon keltaisen ympyrän, niin siinä kohtaa oli tuo vaatetanko ennen. Niin, tuo vaatehuone on joskus ollut keltainen.. No, ei se paha väri ole, mutta ollaan enemmän neutraalien värien ystäviä. Keltaisen jälkeen toi huone on maalattu vaaleansiniseksi, mutta se sinisyys oli siinä liikaa. Siksipä päädyttiin täysin valkoiseen, joka näkynee jälkeen -kuvassa.

Ne on noi hyllyt nyt sitten tuolla päässä vaatehuonetta ja mä tykkään todella. Niiden välissä ei ole yhtään ilmaa ja se kaikki potentiaali on otettu käyttöön. Mun tekisi mieli vielä kiinnittää noi nurkassa kohtaavat hyllyt jotenkin toisiinsa, koska noi hyllylevyt on kieroja ja se häiritsee omaa silmää. Tosin veikkaan kyllä, että ongelma ratkeaa jo sillä, että tavarat palautetaan paikoilleen, koska se paino voi laittaa noi levyt ruotuun. Sen näkee sitten. Pari tasoa meillä on nyt vähemmän tuolla vaatehuoneessa, mutta mä uskon, että meidän tavarat silti tuonne mahtuu. Ne tasot mitä jätin laittamatta takaisin oli vähän semmosia.. No, vanhan asukkaan hätäratkaisuja olettaisin. Jos tarve joskus vaatii, niin osaan tehdä ne hätäratkaisut uudestaan ja lisää laskutasoa taas löytyy.

Tää vaatehuoneen remontti on ehkä semmonen asia mistä oon eniten ylpee täällä kämpässä. Mä suunnittelin ja toteutin sen pääosin itse, ja se on nyt järkevä. Tuntuu, että paljon järkevämpi ja simppelimpi kun mitä se alunperin oli. Tykkään.


Alkaa taas päivä painamaan sen verran, että lopettelen tämän merkinnän tähän ja siirryn vaaka-asentoon. Vaaka-asennossa on ihmisen hyvä olla kun on saanut remontin valmiiksi.

Eli nyt ei mulla muuta.

Terveisin,
Vesa-Matti

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kirjoitelkaa mielummin omalla nimellä kun Anonyymina. Ihan vain varmuuden varalta. :)