27. joulukuuta 2021

Blogiputki-joulukalenterin tilastot


Hmm, jos jotain pitäisi ymmärtää noista blogiputki-joulukalenterin kävijämääristä, niin se, että te taidatte enemmän tykätä vähän erilaisemmista merkinnöistä. Perus jaarittelut ei ilmeisesti ole se juttu mitä mun kannattaisi lukijoita kalastellessani tehdä.

Mä haluan tehdä tämmösen nopean merkinnän nyt joulukuun tilastoista, koska.. No, mä olen itse semmonen tilastohullu.

Joulukuun suosituin blogimerkintä oli 2. Kumppani vs. paras kaveri. Linkkiä avattu 26 kertaa. Ei siis mitenkään maata mullistavasti, mutta se ainakin normaaliin nähden tuplasi silmäparit. Ja mun mittapuulla paljon, eli kivasti. Merkintä oli oikein mukava tehdä ja uskokaa tai älkää, niin mua jäi kutkuttamaan toi sillä tavalla, että mun tekis mieli tehdä toi muillekin tutuille ihmisille jollain tapaa. Haastaa kavereita, vanhempia, sisaruksia tai muita. Valita uudet kysymykset ja katsoa miten valitut ihmiset vastaa. Mä jään tätä miettimään. Se on lopulta aika iso prosessi, mutta ainakin se lukijoita kiinnostaisi – ja muakin.

Toiseksi suosituin merkintä oli 1. Aloitusjaarittelut. Se keräsi silmäpareja joulukuun aikana 25 kappaletta, eli vain yhden vähemmän kun suosituin. Tätä avattiin näin paljon ehkä siksi, että sinne tuli kommentti. Ne merkinnät missä on kommentti, yleensä aiheuttaa enemmän liikennettä kyseiseen merkintään. Siksi kaipaan niitä kommentteja välillä. Ja ehkä tota muutenkin avattiin enemmän sen takia, että ihmiset on katsonut joulukalenterin suunnan ja päättäneet ton perusteella tuleeko seuraamaan vai ei. Eli ensimmäisestä pitäisi aina tehdä kaikista mielenkiintoisin.

Kolmanneksi suosituin taas on 19. 15 kohtaa meidän kodista taas. Se oli taas hyvin normaalista poikkeava ja sisälsi jopa runsaasti kuvia. Kun on enemmän kuvia ja vähemmän luettavaa, niin ne ilmeisesti myös kovasti mun lukijoitani kiinnostaa. Toi merkintä oli hauska tehdä ja siitä jää hauska muisto tänne kyllä. Lukijoita kylläkin vain muutama normaalia enemmän, eli 17 kappaletta.

Neljänneksi suosituimmat merkinnät onkin 12. Inkivääripäivä, täh? ja 7. Jaaritellaan lisää. Lukijat alkaa tässä kohtaa olemaan sitä ns. normaalia luokkaa, eli 15 lukijaa sai kumpikin merkintä. Inkivääripäivä-merkintä oli itselle kyllä kiva, koska onhan toi aika hyvä oivallus multa. Siis se, että inkivääriä voi käyttää semmosena vertauskuvana monelle asialle. Jaarittelumerkinnän "suosiota" en osaa sanoa, koska noitahan se oli koko joulukalenteri täynnä. Ehkä tuolla oli enemmän kuvia kun normaalisti taas? Tai no ei, ei siellä ollut kun 1 ns. extra-kuva. En tiedä, ehkä Eiran syntymäpäivä kiinnosti lukijoitakin.

Viidenneksi suosituin merkintä keräsi sitten jo ihan täysin normaalit lukukerrat, nimittäin 13 ihmistä sen kävi katsomassa. Luukkuhan on siis 16. Haluan nukkumaan. Toi on ehkä tossa lähinnä sen takia, että se on varmaan mun joulukalenterin lyhyin luukku. En tosiaan jaksanut jaaritella mitään kun olin aivan poikki.

Sitten tuolla on välissä luukkuja, jotka keräsi silmäpareja vain 6-9, mutta ne ymmärrän siksi, että ne on semmosia päiviä kun ei kuulu istuskella koneella tai puhelimen äärellä. Ja ehkä senkin takia, että ne alkoi olemaan sitä ainaista jaarittelua vaan. Paljon vaikutti myös se, että mihin aikaan päivästä merkinnän julkaisi. Aamupäivällä julkaistut keräsi enemmän kun illalla. Ehkä tyypit ei vaan jaksanut odotella tai jotain.

No, oli miten oli, tämä oli tämmöinen merkintä. Nyt ei mulla muuta.

Terveisin,
Vesa-Matti

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kirjoitelkaa mielummin omalla nimellä kun Anonyymina. Ihan vain varmuuden varalta. :)