11. joulukuuta 2015

Joulukuun yhdestoista

Voi herranjestas, että mun unirytmi osaa olla sekaisin. Pyörittyäni yön sängyssä nukahdin joskus aamulla kuuden aikaan. Heräsin äsken. En nauti kyllä kovinkaan suuresti.

Siitä huolimatta käydään pelottomana uusien haasteiden kimppuun. "Pikkusisko" oli löytänyt netistä englanninkielisiä kysymyksiä ja mä pyysin häntä ystävällisesti suomentamaan niitä mulle. No, olisin mä sen johonkin pisteeseen asti osannut tehdä itsekin, mutta laiska pääsee helpommalla kun laittaa toisen hommiin.

1. Mikä oli viimeisin kuva jonka otit puhelimellasi?
Karvanaama

2. Mikä on lempikirjasi? 
- Mulla ei mitään yhtä lempikirjaa ole, mutta lempikirjailija on Juha Vuorinen. Kaikki Vuorisen kirjat on mulle oikeesti "lempikirjoja". Niissä on erittäin paljon huumorintajua ja ne vaan jotenkin iskee muhun.

3. Mitä olet aina halunnut? Oletko vielä saanut sitä? 
- Mun täytyy sanoa, että mulla on aikoinaan jo ihan nuorena poikana (14-16 vuotiaana) ollut vauvakuume. Siitä voi jokainen vetää omat johtopäätöksensä. Ja ei, en ole sitä vielä saanut.

4. Oletko ikinä tanssinut sateessa? 
- Ehkä lapsena? Ei mulla mitään kovin vahvoja muistikuvia ole siitä, että olisin pistänyt tanssiksi sateessa. Mutta eikö se kuulu jokaisen lapsuuteen, että "sateella on pakko saada jäädä ulos vaikka äiti kieltää."

5. Mikä on veriryhmäsi? 
- Tähän mä en voi vastata rehellisesti - ihan vaan sen takia, että mä en todellakaan tiedä. Joten sanon, että mulla on joku superhavinainen, ainut maailmassa.

6. Paras kohteliaisuus jonka olet saanut? 
- Mulle on jotenkin jäänyt todella elävästi mieleen se, kun lapsena on saanut kuulla osaavansa piirtää. Tosin, eikö sitä aina tolkuteta kaikille lapsille? "Hieno! Miten sä osaat noin hyvin?" Ja sitten on tietenkin kaikki muutkin onnistumiset elämässä, joista on jotain kohteliasta saanut takaisin.

7. Mikä on suurin voimasi tai heikkoutesi? 
- (Tässä mennään jo tosi syvällisyyksiin.) Mun on ehkä helpompi alottaa mun heikkoudesta, koska olen siitä täällä jo monesti maininnut. Mä väittäisin, että mun heikkouteni on se, että en osaa puhua ihmisille. Mun on todella vaikeeta saada melkein mitään aikaan kun en vaan osaa avata suutani oikeissa tilanteissa. Se hankaloittaa mun elämää ja toisinaan ajaa muut myös vääriin päätöksiin.

Voimalla tarkoitetaan kaiketi vahvuutta jossakin. Mut oikeestaan tää on mulle todella vaikeeta. Mun taidot on niin tasapaksut keskenään. Mun on kai pakko vastata tähän niin, että mun vahvuuteni piilee siinä, että välitän läheisistäni enemmän kun itsestäni. Itseni takia en viitsisi toisinaan vaivautua, mutta jos kyseessä on läheinen ihminen, niin kyllä se saa mut helpommin tarttumaan toimeen. Eli olisko se suurin voima välittäminen?

8. Millainen on täydellinen pizza? 
- Siis sehän on pizzassa hyvä puoli, että vaikka pizza olisi pahaa, niin on se silti hyvää. Mutta mun täydellinen pizzakokemus koostuu seuraavista täytteisä: kinkku, kebabliha, jauheliha, aurajuusto, tuplajuusto ja valkosipuli. Eli toisinsanoen "Rock 'n' Roll".

9. Mikä oli sinun ensimmäinen ajatuksesi kun heräsit tänä aamuna? 
- Tähän mulla on hyvinkin selkeä vastaus, koska heräämisestä ei ole kovinkaan pitkä aika. Ja toisaalta, se ei todellakaan tapahunut aamulla. Ensimmäinen ajatus oli: "Paljon kello on?" seuraavaksi "Missä mun puhelin on?" ja sitten "Ei saatana se on jo noin paljon."

10. Ruma ja elät ikuisesti vai kaunis ja kuolet vuodessa?
- Mä voin vaan varmaksi sanoa sen, että se ei ole "kaunis ja kuolet vuodessa". Enkä toisaalta tahtoisi elää ikuisestikaan, mutta on se silti parempi vaihtoehto. Pinnallisuus on vaan jotain niin dorkaa tässä maailmassa.


Täytyy sanoa, että osa näistä kysymyksistä pistää miettimään erittäin paljolti. Mut ei se tosiaankaan ole huono asia. Saapahan aivotkin vähän jumppaa näin heti herättyä.

WWL ("pikkusisko") oli suomentanut mulle viel 10 kysymystä näiden lisäksi, joten ainakin huomiselle on vielä varmasti kysymyksiä. Ja otetaan sieltä nyt se pieni cliffhanger, joka saa teidät palaamaan huomennakin lukijakseni: "Oudoin asia mitä olet koskaan syönyt?"

Tartuitko syöttiin?

Terveisin,
Tekko

4 kommenttia:

  1. Se oli vähän tarkoituskin, että joudut pikaksen enemmän miettimään asioita. Joskus on myös ihan hyvä miettii vähä syvällisempiin kysymyksiin vastauksia! :)

    -WWL

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Syvälliset kysymykset ja meikäläisen pää menee "mietitään ankarasti"-tilaan. :D En mä valita, koska se on ehkä jopa kivaa välillä pistää itteään ihan äärirajoille.

      Poista
  2. Vesku 👍 ihan mielettömän hyviä kirjotuksia :) tää kysymysvastaus juttu on kyllä kiva, harvoin jaksan lukea mitään blogeja, kun sivullinen samaa asiaa saa kyllästymään jo puolessa välissä, tässä jutussa vaihtuu toi aihe niin jopa mä jaksan lukea. :) olisko ideaa jos vastaisit videolla joku kerta noihin kysymyksiin? Pomppas vaan mieleen ku oot ennenki jotain videoita kuvaillu :) -Tiia (en tiiä tuleeko mun nimimerkki tohon, niin tommonen varmistusnimi :D)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Tää oli tämmönen kokeilu, että miten tämmönen itsensä avaaminen kysymyksille toimisi, ja on saanut hyvän vastaanoton.

      Videoiden tuottaminen on loppupeleissä aika raskas projekti, niin en tiedä viittiikö sitä enää tänä vuonna muuttaa tätä toimintamallia. Ehkä ens vuonna vois olla joku "vlogivuosi", ei sitä koskaan tiedä. ;D

      Poista

Kirjoitelkaa mielummin omalla nimellä kun Anonyymina. Ihan vain varmuuden varalta. :)