1. joulukuuta 2018

01122018 | Ensimmäinenkö?


Mä oon miettinyt ja miettinyt, mutta en oo oikein keksinyt mitään tähän ensimmäiseen luukkuun. Käytän siis heti alkuun jokerikortin! Tää on ehkä se helpoin tapa tehdä tätä – aletaan nimittäin kaivelemaan vähän asioita menneisyydestä.

Otetaan vähän mun jotain vanhoja kuvia ja tätä blogia vanhempia blogitekstejä esille. Eikö se oo ihan kiva ensimmäinen luukku? Tänä vuonna panostin vähän tohon grafiikkaankin, joten "avataan" tämä ensimmäinen luukku.


Luukun takanahan oli yks mun lempparikuva minusta itsestäni. Se kuvastaa siis tätä reissua historiaan, jos ette hoksannut.. No, käydään itse asiaan.


Tämmösellä kuvalla potkastaan käyntiin tämä vanhojen muisteleminen. En muista kuvanottotilanteesta mitään, mutta tää nyt vähän näyttääkin tämmöseltä salaa otetulta kuvalta. 

Uskoisin kyllä muistavani ton paikan missä toi kuva on otettu. Toi on meiän vanha kämppä Hyvinkään Vesitorninkadulta. Ei tarvitse paljoa päättelykykyä omata kun osaa sanoa, että tarkka sijainti on asunnon keittiö, liesituulettimen edessä. Yritän ilmeisesti pukeutua tai jotain vastaavaa.

Hyvin epäselvä kuva, mutta kyllähän siitä nyt meikäläisen tunnistaa. Tutkitaan lisää, että jos löydettäisiin selvempiä kuvia minusta.


Ajalta kun käytin vielä kuviollisia paitoja. Toi oli itseasiassa ihan kiva kauluspaita, mutta muistaakseni se meni aika riekaleiksi jossain vaiheessa.. 

Tästäkin kuvasta muistan kyllä sijainnin, koska toi keinu sen mulle palauttaa hyvin mieleen. Kuva on myöskin Hyvinkään Vesitorninkadulta, mutta vaan kaverini, Villen, silloiselta pihalta. Siellä me tykättiin usein istuskella ja juoda kahvia yömyöhään.

Mulla on oikein mahtava blingbling-korviskin tossa, tais olla kyllä molemmissa korvissa jo silloin.. Mutta mikä tosta puuttuu! Parta! Säälittäviä haituvia vaan leuvassa miehenalulla siinä.

Saatan olla humalassa tässä kuvassa.


On paljon kuvia, joiden olemassaoloa tällä hetkellä mietin. Tämä on myös yksi niistä. Kuva taitaa olla myös jonkinlainen tilannekuva, mutta en vaan tiedä mikä tilanne on ollut päällä? Muistan vaan jotain tapahtumia ennen tota kuvaa.

Kävin kaverini, Villen, äidin hiusvaha/-lakka/-vaahto-purkilla. Ja sitä piti ottaa paljon, en tiedä miksi. Kaikki se tukkaan ja kampaus oli valmis. Muistaakseni kaverini äiti ei asiasta hirveesti pitänyt, mutta ei se pitänyt monesta muustakaan asiasta mitä me siellä kämpillä tehtiin. Anteeksi siitä, jos satut jostain syystä lukemaan tätä. Meillä oli kuitenkin tosi hauskaa usein siellä.

En kiellä, ettenkö ehkä olisi humalassa tässäkin kuvassa.


Näiden kuvien olemassaolon haluaisin kieltää totaalisesti. Taiteellinen ja hieman angstinen Tekko vuodelta 2009. Siis mä oon ollut 20-vuotias kun oon saanut tämmöstä pahuutta aikaan! "Minkä ohjeen antaisit 20-vuotiaalle itsellesi?" Poista nää kuvat, tai älä ainakaan lisää niitä internettiin – ja tee jotain fiksua.

Todella hienoja nää leikkaukset näissä, vai mitä? Miksi ikinä olen nämä internettiin julkaissut, kysyn vielä..


Nää ei nyt tule missään kovin fiksussa järjestyksessä, koska tämä kuva on sitten taas vuodelta 2008. 19-vuotias Tekko, ja sijainti on Riihimäen uimala, Beach Party ja lavalla mahdollisesti Cheek tai jotain vastaavaa.

Mä tykkään tosta mun asukokonaisuudesta ja mulla on vähän ikävä tota mun lippiskorua. Toi koru oli kyllä kovin halpa lelukoru, mutta se oli hieno. Hikinauhat, olkalaukku.. Kaikkea pitää olla. Hikinauhat on jäänyt pois, mutta muuten tyyli on vielä aika sama.


Tämäkin on 2008. Hyvinkään Pärskepuistossa pomputtelemassa footbagia. Sitä me tehtiin aikanaan paljon, huh. Miksei sitä enää harrasta kukaan? Sehän oli lajeista mitä mahtavin. Varsinkin kun oppi tekemään kaikkia hienoja kikkoja.. Tai siis muut oppi, ja ite vaan kiukuttelin peruspotkujen kanssa.

Toi mun takki, tai mikä ikinä onkaan.. En enää pitäisi tommosta päälläni. Muistan ton kylläkin hyvin, se oli jotain fleece-kangasta ja hyvin lämmin kesällä. Se taisi vaan olla mun turvapaita tuona kertana tai jotain.


Aina kun mä olen kaivellut mun vanhoja kuviani läpi, mä jotenkin aina nostan tämän esille. Tää on muistaakseni web-kameralla otettu, ehkä huomaa kuvan laadusta, mutta tää on yks mun lempparikuvia. Toi hiustyyli oli kyllä ihan mahtava ja omasta mielestäni toi sopi mulle.

Vuosi 2006 ja paikkana Hyvinkää, Vesitorninkatu ja vanhempien makuuhuone. Näin mä ainakin muistelisin.


2010.. Ensimmäisessä omassa asunnossa ja kyllä, tupakka suussa sisällä. Ja tottakai tämäkin kuva on pitänyt jakaa internettiin, koska eihän kukaan muuten olisi uskonut minun olevan kova jätkä. Kuvassa oli teksti "On se kova poika..". Huomaan, että oon ton pikkasen ehkä kumminkin koittanut sarkasmilla korjata. Se ei vaan auta.

Tykkään kylläkin kuvan valoituksesta. Luultavasti pimeä huone ja näytön valo ainoastaan loistanut naamaan. On se ollut taiteellinen.



Ja kun puhutaan taiteellisuudesta.. Kyllä, tämä on sitä. Muistan kun opettelin leikkaamaan itteäni irti kuvista ja.. No mikä on siitä seuraava vaihe? Laittaa itsensä mitä kummallisempiin paikkoihin. 2010 ja tyhjä Tequila-pullo, hmm.. Taustalle ehdottomasti mun lempimaalaus Edvard Munchin "Huuto".

Näitä olis lisääkin, mutta en tahdo tuoda niitä uudestaan päivänvaloon. Nämä kaksi saa riittää ja toisesta en edes kerro. On se sen verran taitava luomus.


Antti Tuiskua lainatakseni: "En kommentoi".


2011.. Tekko tykkää vieläkin taiteellisuudesta. Tai no ei se taiteellisuudesta tykkääminen oo vieläkään poissa, mutta ehkä se ei ole enää kuitenkaan tätä. Onhan toi ehkä kiva kuva, ainakin ollut joskus.. Mutta ei. 

Kokeillaan vielä, mulla on kyllä kuvia joka vuodelta tähän vuoteen.. En niitä kaikkia kuitenkaan tänne tuo, mutta jos vielä pari vuotta eteenpäin kehtaa.


Kauheeta, en edes tunnistanut itseäni tästä aluksi. Vuosi 2012 ja mä oon ilmeisesti ajellut tukkani pois. Huulikoru oli muuten uusi lisäys tässä kohtaa. Vihainen, kalju ja huulikoru. Olin kai punkkari.


2013 ja parta alkaa olemaan jo sillä mallilla, että kelpaa kyllä. En tiedä miksi mulla on tässä näin surullinen ilme, mutta kai mua joku sitten suretti tai jotain.


Mun oli tarkotus ottaa tähän myös jotain vanhoja blogimerkintöjä kaukaa historiasta, mutta mä koen nyt homman niin, että tähän ne ei enää mahdu. Ja saan nähkääs tällä tapaa itselleni mahdollisuuden käyttää toinen jokerikortti jossain kohtaa tätä joulukuun blogiputkea.

Tää on nyt potkastu kivasti käyntiin vanhoilla kuvilla. Nauttikaa, tai.. No, ihan mitä vaan. Jokaiseen kuvaan kuitenkin löytyy jonkinlainen muisto, joten ainakin ne on mulle jotenkin tärkeitä, kai. Ainakin jotkut, kai.

Hyvää joulukuuta ja hauskaa joulun odotusta! Ja ideoita tuleviin luukkuihin otetaan aina vastaan. Luultavasti tulossa ainakin merkintä avokadosta.. Se jääköön nyt kutkuttamaan teitä!

Terveisin,
Tekko

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kirjoitelkaa mielummin omalla nimellä kun Anonyymina. Ihan vain varmuuden varalta. :)