11. joulukuuta 2018

11122018 | Yhdestoistako?


Yritin tänään työskennellä kuolleen eläimen hajussa, mut ei se jotenkin natsannu. Mulla on toi jonkinasteinen hajuaistiyliherkkyys ja mun pää tuli siitä kärystä vaan hetki hetkeltä kipeemmäks. Tietää ainakin jatkossa.


Mitäs muuta, hmm.. Hei, joo! Voisin kertoa teille semmosen, että mä oikeesti eilen menin lenkille. Parasta tässäkin hommassa on se, että huomaa kehittyvänsä. Mun ensimmäinen lenkki oli 27.11. ja menin sillon 5,42 km aikaan 1 tunti ja 6 minuuttia. Eilen mä yritin tahallani eksyttää itseäni, että saisin lisää matkaa tohon mun perusreitille. Sain kaavittua kasaan 5,8 km ja aikaa meni tasan 1 tunti.

Ja otin mä taas juoksuaskeliakin, sekin meni paremmin kun edellisellä kerralla. Jaksoin paljon paremmin ja palauduin ehkä vähän nopeemmin. Siitä tulee vaan niin mahtava fiilis, huh.


Nyt kun on kuulumiset päivitelty, niin mennään päivän aiheen pariin. Okei, tää on nopeesti keksitty juttu, mutta ehkä tää toimii. Eira tuli tänään töistä kotiin ja ehdotti, että lähdetään syömään. No mikäpä siinä, syöminen on elintärkee toimenpide. Ravintolaksi valikoitui jo ennestään tuttu Apsara. Siellä on todella toimiva lounasbuffetti, jossa aina välillä käydään evästämässä.


Kasasin ruokaa lautaselle ja kerkesin pöydässä jo sitä närppimään ennen "ahaa!"-elämystä. Mähän voin tästä kirjottaa jotain mun päivän luukkuun! No, siinä sitten popsin sen annoksen ja yritin vähän miettiä, että mitä ihmettä mä tästä sitten kirjottaisin?

Mä oon aika rajottunut buffettipöydissä yleensä, koska en uskalla kokeilla uutta, jos on tuttua ja turvallista tarjolla. Tänään kuitenkin kun olin saanut tutut ja turvalliset ruoat alas, mä päätin kokeilla sushia

Oon tasan kerran elämässäni maistanut jotain mitä kutsuttiin sushiksi, mutta sekin oli jotain kaupan valmissushia. Se ei kuitenkaan välttämättä kutkuttanut mun makuhermoja mitenkään hyvällä tapaa. Oletin kyllä, että ravintolasta saatava sushi on vähän eri tasoa, joten en tuominnut koko ruokalajia siltä seisomalta.


Tää kuva ei ehkä ole maailman onnistunein otos ruoasta, mutta nyt se saa kelvata. Ensimmäiset ravintolasushit oli nyt naaman edessä. Mä epäröin ja ehkä vähän jännitinkin noiden syömistä, mutta Eiraa se lähinnä nauratti. Se ite sano kyllä suoraan, että ei sushista tykkää. No, meillä on ihan eri irtokarkkimakukin, joten mä jotenkin sain siitä puhtia maistamiseen.

Alotin semmosesta mikä herätti mussa vähiten pelkoa.. Mä olen nähnyt kun ihmiset syö sushia, joten mä dippasin sitä soijaan ja wasabiin. Wasabi oli ehkä virhe, koska heti kun ruoka ohitti mun hampaat, mä maistoin sen wasabin mun hengityksessä. Ei se ensimmäinen sushirulla ollut sit niin paha, koska maistoin lähinnä wasabin.

Toiseksi tietenkin semmonen, mikä herätti toiseksi vähiten pelkoa.. Ja samalla kaavalla loppuun asti. En ala niitä nyt sen kummemmin avaamaan, koska musta ne oli kaikki aika samanlaisia. Riisi oli vain kuiva köntti, ja se oli se minkä siitä oikeestaan ensimmäisenä ja ainoana maistoi. Koostumukset vaihteli hyvin vähän, mutta kyllä siellä oli sitten semmosia mitä en olisi halunnut suussa pitää.. En kuitenkaan koskaan sylje ruokaa pois.

Nyt mä olen maistanut sushia ihan ravintolassakin, mutta jos kaikki ravintolasushit on tätä luokkaa, niin en todellakaan tule sitä enää toistamiseen maistamaan.. Mulla on kumminkin ehkä yksi tekosyy maistaa sushia vielä kerran! Noi oli tosiaan buffettipöydästä, joten ne on voinut seisoa pöydällä vaikka kuinka kauan. Eli mulla on periaatteessa siis maistamatta vielä ihan tilattu sushi, joka voi olla taas ihan omanlaisensa kokemus..

Sushilla on siis vielä mahdollisuus, mutta toistaiseksi en ole vielä hyvää sushia maistanut.


Tämmönen maistelumerkintä tälle päivälle. Mitäs mieltä te olette sushista? Ja pitäiskö mun oikeesti antaa mahdollisuus vielä tilatulle sushille? En mä vastauksia saa, mutta kysymyksiä on kiva esittää.

Terveisin,
Tekko

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kirjoitelkaa mielummin omalla nimellä kun Anonyymina. Ihan vain varmuuden varalta. :)