9. joulukuuta 2018

09122018 | Yhdeksäskö?


Jaaha, eilinen oli ja meni. Oikeestaan tää päiväkin alkaa olemaan jo ohi, ennen kun se on edes kunnolla alkanutkaan. Oli jotain kummallista päänsärkyä tossa aikasemmin ja sen takia lähinnä vaan nukkunut..

Huh, mulla ei ole tälle päivälle mitään. Sopiiko, että pidetään tää ihan lyhyenä? Kohta pääsee saunaan ja sen jälkeen pikapuoliin nukkumaankin. En ymmärrä miten voi ihmistä väsyttää, vaikka ei ole mitään muuta tehnyt kun nukkunut?

Kehitetääs nyt äkkiä joku pieni aihe, mikä saa lähteä laukalle jos mieli tekee, mutta ei mielellään kuitenkaan. Mä oon näinä melkein kymmenenä vuonna kirjottanut jo kaiken mitä voi kirjottaa.. Jostain niitä uusia aiheita silti aina välillä ilmestyy, hmm.. Kaivetaanko esille joku kysely? Joku semmonen pätkä, mitä oli kiva täyttää teini-ikäsenä.

SINÄ
Millainen olotila juuri nyt? 
- Mä oon aika väsynyt, ehkä semmonen "krapulan voittanut"-fiilis.
Kuinka pitkä olet? 
- 176 tai 179. En koskaan muista miten päin toi vika numero on. (Hauska fakta, mä en muuttanut tätä vastausta mitenkään. Mä oon kirjottanut ton 2010 ja sama homma vieläkin.)
Hiuksesi?
- Lyhyet, vaaleet.. Jep. (Tätäkään ei tarvinnut vaihtaa..)
Silmäsi?
- Vihreenruskeet vissiin tai jotain. (Eikä tätä...)
Oletko tyytyväinen ulkonäköösi? 
- Mä sanoisin, että kyllä mä pääpiirteittäin olen. Mä en jaksa nyt stressata ulkonäköäni.

YSTÄVÄSI
Onko sinulla ystäviä? 
- Kyllä mä väittäisin, että mulla ystäviä on.
Merkitseekö ystävä ja kaveri sinulle samaa?
- Ei se taida ihan niin mennä.
Jos ei, mitä eroa niillä on?
- Kaverit on vähän semmosia nähdään jos nähdään ja tehdään jotain jos tehdään jotain. Ystävät on semmosia, joiden kanssa on kiva jopa sopia näkemisestä ja tekemisestä, ja sit kans nähdään ja tehdään.
Mitä teette yhdessä?
- Viimeks olin vastannut tähän "ryypätään", joka ei nyt hirveesti ole matkan varrella muuttunut. Paitsi et nykyään mulla on myös ystävä, jonka kanssa käydään kahvilla ja tehään muutakin kun juomajuttuja.

TIETOKONE
Vietätkö joka päivä aikaa koneella?
- En oikeestaan. Tietenkin nyt kun pitää päivittäin saada blogimerkintä ulos, niin on pakko tulla pyörähtämään tässä. Mun kone on nykyään niin huono, etten viihdy sen seurassa kovinkaan pitkiä aikoja.
Käytkö galleriassa usein? 
- Kaivoinkin tän kyselyn tuolta Galleriasta, mutta täytyy sanoa, että mun galleria-tili on olemassa ihan vaan sen takia, että mulla on siellä paljon kaikkea vanhaa. Kuvia, tekstejä ja muuta. En käy siellä enää aktiivisesti.
Onko sinulla oma kone? 
- On, mutta tää on ihan huono. No, saan mä tällä tekstit aikaseks ja vähän grafiikkaa väännettyä, niin kyllähän tää asiansa toistaiseksi ajaa.
Pöytäkone vai kannettava? 
- Pöytäkone todellakin. (Vastausta ei vaihdettu.)
Minkä värinen on tietokoneesi? 
- Tämähän on musta.

TOIVEET
Jos saisit mitä tahansa juuri nyt, mitä haluaisit?
- Mulla on nyt joku obsessio siihen, että pääsisin mun unelmatyöhön. Työtä, jota haluan tehdä ja työpaikka, jossa maailman parhaat ihmiset pitää mulle seuraa. No olipas outo.
Onko mielestäsi totta, jos tarpeeksi haluaa, sen saa?
- Tavallaan, ja tavallaan ei. En mä voi saada esimerkiksi lottovoittoa vain haluamalla sitä, siihen liittyy varmasti aika paljon muutakin. Mutta esimerkiksi työpaikan eteen mä voin tehdä asioita, jotka helpottaa sen tapahtumista.
Suurin toiveesi?
- Suurin toive olis kai se, että raha häviäis maapallolta. Se olis hienoa se.

ASUINPAIKKASI
Oletko asunut kodissasi yli 5 vuotta?
- Enpäs olekaan. Mun pää väittää kokoajan, että ollaan asuttu tässä vuosi, mutta todellisuudessa se hipoo ehkä jo kahta.
Viihdytkö asuinpaikassasi?
- Toistaiseksi kyllä. Nyt kun on saanut kavereita/ystäviä täältäkin, niin kyllä täällä viihtyy.
Mistä et pidä siellä? 
- Mä en pidä siitä, että mä olen lukittautunut tänne. Mun on niin vaikea lähteä esimerkiks tohon naapurikylään, Hyvinkäälle, moikkaamaan ihmisiä. Mä haluaisin tehdä sitä useemmin, mutta.. Niin, mutta.. En tiedä miksi.
Mistä pidät?
- No siis tää koti on tosi kiva, tästä tykkään. Riihimäellä on ehkä vähän avoimempia ihmisiä kun Hyvinkäällä, joten se on iso plussa. On täällä aika paljon asioita, joista mä pidän.

| Tässä kohtaa oli pätkä koulunkäyntiin liittyen. Otin sen pois, koska koin sen kovin tarpeettomaksi. Siitä muistin taas, että ei tän ikäsen ihmisen ehkä kuuluis näitä enää tehdä. Teen silti, vähän ironisesti.

JOTAIN
Mitä odotat nyt eniten?
- Tällä hetkellä varmaan eniten joulua. Joulu on Tekon parasta aikaa.
Mikä biisi soi?
- Nyt ei soi musiikki. Ainut mitä kuulen, on näppäimistön hakkaus ja ilmalämpöpumpun hurina. Aika taiteellista sekin on.
Paras suomalainen artisti?
- Mä olin aikasemmin vastannut tähän Vesku Jokinen, joka ei ole kyllä ainakaan huonompaan suuntaan mennyt. Mutta mun on sanottava ehkä, että Toni Wirtanen on aika kova. Tää asia käsiteltiin jo aika hyvin yhdessä mun merkinnässä, mutta kaikkien aikojen paras olis varmastikin Gösta Sundqvist.
Viimeisin nettisivu jossa vierailit ennen tätä? 
- Facebook. Se on mulla jostain syystä edelleenkin aina auki.
Onko suomalaisissa jokin vika?
- Mä oon ehkä nykyään sitä mieltä, että suomalaiset sais olla vähän avoimempia ihmisiä. Mä olen sitä yrittänyt itse opetella ja ois tosi jees jos kaikki muutkin opettelis. Se tekee aika ison muutoksen kaikkeen.
Onko ulkomaalaisissa jokin vika? 
- Viime vastaukseni liittyi vahvasti yleistämiseen, jota teen kyllä vieläkin. Mutta todellisuudessa mä uskon, että ei kaikkia ulkomaalaisia voida tuomita jos yksi ulkomaalainen tekee virheen.
Lempivärisi? 
- Kullankeltainen. (Ei muutosta.)
Paljonko kello on?
- 17:56. Sehän oli varmasti ihan tarpeellinen tieto.
Henkilö jota halasit viimeksi?
- Uskaltaisin väittää sen olevan Eira.
Mitä teet tämän jälkeen?
- Mä hyppelen tästä ihan tonne saunan puolelle kuumenemaan. Sit mä meen nukkumaan, toivottavasti.


Semmonen juttu tähän väliin. Toivottavasti tää ei ollut teille se kaikista tylsin vaihtoehto, koska musta näitä on kiva aina silloin tällöin täyttää. Näissäkin kumminkin vähän pitää käyttää päätään, joten nää on ihan kivoja.

Nyt sinne saunaan, äkkiä!

Terveisin,
Tekko

P.S. Jos Jouni löydät tästäkin kirjotusvirheitä, niin kerro toki myös ne. Tää on ikäänkuin kiireessä tehty, joten niitä on voinut tulla myös tähän.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kirjoitelkaa mielummin omalla nimellä kun Anonyymina. Ihan vain varmuuden varalta. :)