10. joulukuuta 2019

Luukku 10 – Tauti, lukijat ja pohdintaa


Mun flunssat/räkätaudit on nykyään tosi paljon rasittavampia kun mitä ne on aikasemmin ollut. Ne ei nimittäin koskaan osaa päättää, että tuleeko ne vaiko eikö ne tule. Olikohan se pari päivää taaksepäin kun sanoin, että nyt on tauti iskemässä päälle, mutta sen jälkeen parannuin taas täysin. Tänään tauti on taas kovasti ollut tulossa päälle, mutta en tiedä onko oikeesti..

Mun silmiä polttaa, mun kurkku on nyt tullut iltaa kohden kipeäksi, mua sattuu nielaseminen ja ehkä tämmönen yleinen kylmyyden tunne. Räkää vuotaa ja sit se ei vuodakkaan. Nenää on alkanut polttelemaan, koska räkä on pelleillyt koko päivän..

Tää olis vaan todella, todella huono ajankohta tulla pahasti kipeeksi. Meiän kun pitäisi puskea teatteritoimintaa talvilomatelakalle ja muuta mukavaa. Huomenna ja ylihuomenna olis mahdollisesti tarpeiston roudaamista ja siirtelyä luvassa, ja mun panosta varmasti kaivattaisiin siellä. Tällä hetkellä siis jännittää vahvasti sen puolesta, koska mä en tosiaan haluais jättää muita pulaan.

Ja muutenkin, hmph, mulla alkaa kohta joululoma ja loppuu sopimus, niin olisi tosi kiva hoitaa tää ihan kunnialla loppuun. Mutta niin, sairastelu ei paljoo lupia kysele. Oon koittanut kyllä vetää kaikenlaisia lääkkeitä, jotta saisin sen pidettyä poissa. Voi olla, että jos tää olo ei tästä huomiseksi parane, niin pitää puskea vaikka särkylääkkeiden voimalla sitten.. Kuumetta kun mulla ei (ainakaan vielä) ole, niin ehkä pari päivää menee vaikka päällään seisten.


Aiheesta kukkaruukkuun; tutkiskelin tänään hieman noita blogin tilastoja, kävijämääriä ja sellasia. Totesin, että mun joulukalenteri ei ilmeisesti kiinnosta hirveen montaa. Ensimmäistä luukkua on käynyt katsomassa ennätykselliset 25 ihmistä ja siitä on sitten alkanut tasainen lasku. Toinen luukku 18 lukijaa, kolmas luukku 16 lukijaa, neljäs luukku 14 lukijaa, viides luukku vain 9 lukijaa. Siitä eteenpäin järjestyksessä 14, 10, 12 ja 11.

Noi luvut aina pakottaa vähän miettimään, että pitäisikö jotain tehdä toisin.. Mut sit mä taas muistan, että mä kirjotan lähinnä aika päiväkirjamaisesti tätä, niin minkä takia kaikkia maailman ihmisiä edes kiinnostaisi? Joulukalenterin lukijoiden keskiarvon mukaan mulla on kuitenkin 14,33(...) ihmistä, joita kiinnostaa miten mulla milloinkin menee, ja se on jo ihan kiva määrä.

Hmm, olikohan mulla tähän joku pointti? Miksi mä ryhdyin käymään tätä nyt läpi? Ehkä mä halusin kiittää teitä 14 kokonaista ja sitä yhtä kolmasosan kokoista ihmistä siitä, että teitä kiinnostaa. Te olette kovasti tärkeitä henkilöitä, myös sinä pikkuruinen. Kiitos!


Ja, ja.. Tämä luukku ei nyt lähde tämän kummallisemmin käyntiin, mutta sanottakoon tähän loppuun, että mä haluaisin tulla tänne tarjoilemaan teille joku päivä reseptin valkosuklaa-pannacotasta. Tai en tiedä, koska haluaisin kyllä tehdä sitä, mutta en haluaisi tarjota teille samaa reseptiä minkä löytää jo netistä..

Voi siis olla, että kokeilen ensin tehdä oikeella ohjeella ja lähen sitten tekemään siitä omanlaistani.. Ehkä jopa heittäydyn niin hurjaksi, että korvaan valkosuklaan Fazerin punaisella, koska sillä mä aina kaikkia reseptejä muokkaan ja omin itselleni.. No, tää ei onneks ollut lupaus, tämä oli silkkaa pohdintaa. Toki jos joku teistä oikein hurjaksi heittäytyy, niin laittaa mulle kommenttia asian tiimoilta ja kertoo, että "kyllä meitä kiinnostaa Fazerin punaisesta tehty suklaa-pannacotta".


Tähän luukkuun ei enempää sisältöä irtoa, joten jatketaan huomenna. Hitto! Muistin itseasiassa juuri yhden aiheen, jota pohdin tänään kovasti ja olen pohtinut sitä useasti aikaisemminkin.. Pakko varmaan jakaa se nopeasti teidän kanssa:

Mä oon pohtinut tän blogin tulevaisuutta siltä kannalta, että pitäisikö mun luopua nimimerkin käytöstä? Pitäisikö mun siirtyä esimerkiksi käyttämään nimeä Terveisin Vesku tai Terveisin Vesa-Matti? Oon niitä joskus käyttänyt vähän henkilökohtasemmissa merkinnöissä, mutta pitäisikö jompi kumpi virallistaa?

Mulle iski joku kolmenkympin kriisi ja pohdin, että kuuluisko mun tässä iässä jo luopua tommosen ns. salanimen käytöstä? Tekko-nimimerkillä kumminkin on aika kiva syntytarina, joten tavallaan siitä olisi kovin surullista luopua.. En tiedä, jään pyörittelemään asiaa ja toivon, että joku kertoisi mitä mieltä tästä kelasta.


Tämä on jo kolmas kerta kun lopetan tän merkinnän, ja nyt se myös tapahtuu.

Terveisin,
Tekko

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kirjoitelkaa mielummin omalla nimellä kun Anonyymina. Ihan vain varmuuden varalta. :)