30. joulukuuta 2019

Tämmöstä perusarkea

Täällä taas! Yllätyittekö?

Voisin mennä suoraan vaan asiaan ilman sen kummempia höpinöitä.. Lähinnä siksi, että en keksi mitään kummempia höpinöitä. Vaikka tässähän tätä taas tulee..


Viime yö oli taas oikein hyvä. Nukahdin joskus vähän jälkeen puoliyön ja heräsin lopullisesti kello 10 maissa. Ennen sitä heräsin kyllä kello 7, kello 8 ja kello 9, mutta nukahdin aina uudestaan.

Aamupalaa ja kahvia, hidas aamu keittiön pöydän ääressä. Koko päivä lähes auki, mitähän sitä tekisi?

Siirryin aamupalapöydästä tietokoneen ääreen nauttimaan toisen kupillisen kahvia. Tein sen tempun taas, että käynnistin The Sims 4 -pelin – siinähän aika sitten meni Eiran heräämiseen asti. Kävin pistämässä Eiralle kahvit tippumaan ja jatkoin vielä hetken pelaamista. Eira ei meinannut nousta, vaikka oli kahvia tilannut, joten kävin repimässä sen sängystä (no en oikeesti, mutta kävin herättelemässä).

Eira hörppi aamukahviaan aikansa, ja oli jossain vaiheessa sitten tarpeeksi herännyt, että lähettiin viemään meiän vanhat sohvat kaatopaikalle. Automatkalla mä taas havahduin siihen, että mä oikeesti tarvitsen jonkinlaisen autosimulaation sänkyyn.. Meinasin nimittäin nukahtaa, vaikka olin autoon mennyt suhteellisen virkeänä. Autossa on vaan jotenkin tosi semmonen rentouttava ilmapiiri.. Humina, kaikki nytkähdykset ja lämpö.. Sinne olis niin helppo nukahtaa aina.

Saatiin peräkärry tyhjäksi ja lähdettiin takaisin Riihimäkeä kohti. Täällä päässä sitten Prismaan, tarkoituksena ostaa asioita vuodenvaihdetta varten. Meillä oli joku kummallinen meininki päällä ja ostettiin kaikkea tarjottavaa; coctail-piirakoita, keksejä ja erilaisia juustoja ja sipsejä. Ei vaan kumpikaan oikein tiedetty, että kelle me niitä ollaan tarjoomassa? Siinä on ehkä liikaa omaan tarpeeseen, mutta ei meille ilmeisesti kukaan ole tulossa vuodenvaihdetta viettämään. No, muutama joo, mutta on siinä silti liikaa.

Siitä sitten takaisin kotiin. Kotona Eira tarttui johonkin neulomis-mikälie-projektiinsa ja mä hetken pelailin taas.

Olin aikasemmin Prisma-reissulla käynyt pikakierroksen Alkossa, koska mulla on joku päähänpinttymä jostain makeasta jälkiruokaviinistä, jota meillä oli toissa jouluna.. Oon miettinyt pääni puhki, että mitä se oikein oli. Sitä ei löytynyt, koska mä en edes muista miltä se paketti näyttää. Kyselin myös vanhemmilta, koska ne sen oli ostanut, mutta ei sielläkään tarkkaa muistikuvaa. Mutta siis kuitenkin, Eira ehdotti, että jos mä haluan, niin voidaan käydä katsomassa vielä Riihimäen toisesta Alkosta, että jos se siellä tulisi mieleen.

Mentiinkin sinne, ostettiin kylläkin siitä viereisestä Citymarketista ensin vielä vähän irtokarkkeja ja yksi maistelujuusto lisää keksien seuraksi. Alkossa tutkittiin laatikkoviinejä, mutta mikään niistä laatikoista ei oikein antanut mitään uusia muistikuvia. No, Eira päätti meille sieltä jonkun viinin ja sillä me nyt sitten mennään. Toivottavasti se on edes makeeta, koska muuten mä en sitä kyllä pysty juomaan.

Lähettiin siitä sitten kotiin. Meillä oli Nella kyydissä ja Eira jätti sen ohueen muoviin pakatun juuston takapenkille ilman mitään muovipussia tms. Arvaattekos mitä siellä takana tapahtui? Kotipihalla nimittäin huomasin, että Nella on jo vähän esimaistellut meiän maistelujuustoa.. Onneks ei paljoa, että meillekin jäi.

Äskettäin Eira lähti reissulleen taas. Oli lupautunut vielä yhteen yövuoroon ja menee nyt ilmeisesti äitinsä kautta töihin. Mä jäin kotiin syömään eilistä ruokaa ja kirjottamaan blogia. Kohta voisin ottaa irtokarkit seurakseni ja mennä sänkyyn tuijottelemaan YouTubesta videoita.


Tämmönen päivä tänään. Huomenna kun vielä muistan kirjottaa, niin tää on mun ensimmäinen kuukauden mittainen blogiputki! Aika kivaa! Mulla on tässä kuussa tullut jo enemmän merkintöjä kun vuonna 2010 tuli yhteensä. Sekin on aika hauskaa.

No, nyt menen muualle.

Terveisin,
Tekko

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kirjoitelkaa mielummin omalla nimellä kun Anonyymina. Ihan vain varmuuden varalta. :)