26. kesäkuuta 2022

Jälkitautiset kuulumiset

Oon onnistunut pitämään itseni tänään kiireisenä. Yllätyin, että mulla ei lopulta niin pahaa jälkitautia ollutkaan, vaikka eilen istuttiin iltaa melkein kahteen yöllä. Aamulla hieman päätä särki, mutta iskä antoi mulle tehokkaan särkylääkkeen ja sen voimalla on menty koko päivä.

Mä jossain vaiheessa kyllä päätin, että mä en vedä enää särkylääkkeitä itseaiheutettuun krapulaan, mutta nyt oli semmonen fiilis, että tarvitsi. Ei sen takia, että se päänsäky olisi ollut mitenkään mahdoton, vaan lähinnä sen takia, että ulkona oli niin kuuma. Päänsärky ja kuumuuden aiheuttama tukaluus olisi kyllä voinut tehdä tästä päivästä huomattavasti vaikeamman. Päätin valita ottaa päänsäryn pois ja sietää kuumuutta. Kyllä se kannatti.

Äsken kävin jopa pyöräilemässä, vaikka krapulassa ei kuulema saisi urheilla. Mun piti vaan käydä Lidlissä, mutta tuli sitten muuttujia matkaan ja pyöräilin reilu 10 kilometriä. Mutta se oli vaan hyvä juttu, koska mulla on alkanut tulemaan semmonen fiilis, että en ehkä ehdi siihen tavoitteeseeni. Vielä olisi 40 kilometriä jäljellä ja 4 päivää, joten onhan toi nyt ihan helppo. Turhaa vaan olen alkanut stressaamaan. Kun piti tuolla välissä liian pitkiä välejä pyöräilystä, niin se aiheutti epäileväisiä fiiliksiä onnistumisen suhteen. 

Hmm, mä en tänään aio kirjottaa mitenkään pitkää juttua. Mulla on tuolla pekoniin käärityt herkkusienet uunissa ja pitäisi ehtiä käymään suihkussakin. Suihkun jälkeen voi mennä sänkyyn katsomaan televisiota ja syömään sieniä. Nam. Ja sitten voi vaan nukkua omassa sängyssä. Ah.

Päivän kuvan otin tänään tehdessäni ruokaa. Mietin, että haluan sen vaan nopeesti alta pois, jotta voin vaan käpertyä lattialle sikiöasentoon. Otinpa siis itsestäni kuvan, eli ns. selfien. Suomalaisittain kai meitsie.


Niin, mä en tykkää hymyillä selfieissä. Se on jotenkin.. No siis ainakin omalla kohdallani ehkä teennäistä. Hymyilen jos hymyilyttää, en käskystä. Kuvassa on kuitenkin juhannuksesta selvinnyt mies ja se ei sen enempää selittelyjä kaipaa.

Ja koska en sen enempiä selittelyjä rupea tässä antamaan, niin lisätään tähän merkintään vielä toi eilinenkin päivän kuva. Mä olisin halunnut ottaa kuvan siellä Sälinkäällä jostain, mutta alkoi olemaan jo hieman humalainen olo kun muistin, että "hetkinen seis, päivän kuva!"

Eilinen kuva oli Maxilta eiliseltä aamulta mökillä. Pieni kesämies.


Laajakulmakuva pihatieltä, jossa Max juoksee ärsyttävyyskärryn kanssa. Ilman paitaa, tottakai. Maxin kanssa on ollut semmonen ongelma, että se ei ole suostunut käyttämään hattua, ei niin mitenkään. Sen takia se rupeaa tosi nopeesti tuolla pihalla kuumuudessa punottamaan ja sitten pitää ottaa viilentymistaukoja. Tänään kuitenkin Eira kävi ostamassa hatun, jonka saa leuan alta kiristettyä. Alkukiukuttelun jälkeen tämä hattu sai kun saikin olla päässä. Ja se on mahtavaa! Sen jälkeen Max olikin liki koko päivän ulkona tekemässä erinäisiä juttuja.

Mutta joo, nyt pitää oikeesti kiirehtiä. Haluan suihkuun ja haluan ajoissa sänkyyn herkuttelemaan herkkusieniä ja muuta mukavaa. Eli nyt ei mulla muuta ja huomiseen!

Terveisin,
Vesa-Matti

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kirjoitelkaa mielummin omalla nimellä kun Anonyymina. Ihan vain varmuuden varalta. :)