4. kesäkuuta 2022

Tavoite 200 km

Lupasin kai joskus olla valittamatta jos en keksi aiheita näiden blogiputkien aikana, joten en nyt valita. Mietin vaan nyt sen verran kovempaa, että saan jotain ulos. Kokeilkaapa joskus kirjottaa vaikka 30 päivän ajan joka päivä jotain, jonka kehtaisitte julkaistakin, ei ole nimittäin mikään helppo homma. Oliko tämä valitus? Kuulosti vähän siltä! Soo, soo!

Eira ja Max lähti justiinsa uimalaan. Mä koen toistaiseksi vielä olevani väärännäköinen ihminen uimalaan, joten en edes yrittänyt mukaan. Joo, tiedän! Ei uimalaan edes ole väärännäköisiä ihmisiä, se on hyvin vahvasti vaan mun pään sisällä. Ei todella ole väärännäköisiä ihmisiä mihinkään. Arvatkaa, että vaikka mä kuinka itselleni sanon, että ei ole väärännäköisiä ihmisiä uimalaan, niin uskooko mun pää? Mä tiedän, että ei ole, mutta silti aivot pitää mua itseäni väärännäköisenä sinne. Eikö ole hienoa? Ei, ei minusta ainakaan. Itsetunto on säpäleinä, vaikka ei mua ole aikoihin mistään ulkonäköseikoista kiusattukaan. Kai se on vaan sitten se mitä lukee ja näkee ympärillään.

Mä kun taas pullahdin ton talven aikana, niin mä olen tosissani hävennyt kroppaani. En tosin tiedä häpeänkö sitä sen takia miltä se näyttää, vai häpeänkö sitä lähinnä juuri sen takia, että päästin sen taas pullahtamaan? Vaikeita asioita. Ehkä se on eniten se pettymys omaan suorittamiseen taas, uskoisin.


Luojan kiitos kuitenkin koitti se päivä, että taas tajusin muutoksen tapahtuvan väärään suuntaan. Osasin ehkä pysäyttää sen ennen kun tuhot oli liian suuria. Mä oon nyt pyöräillyt paljon ja vähän tosiaan pitänyt parempaa huolta pätkäpaastosta.

Ja vaikka mä lähin tätä pyöräilyä toteuttamaan taas laihdutusmielessä, niin on se enemmänkin muuttunut siihen, että haluan kyetä pyöräilemään enemmän ja pidempiä matkoja. Mun tän kesän tavoite on päästä taas ainakin se 30 kilometrin lenkki. Viime vuonna sen suoritin ainakin kerran, ellen jopa pariin otteeseen. Tänä vuonna haluan taas kyetä siihen ja parhaimmassa tapauksessa pidentämään vielä siitäkin. Toistaiseksi lenkit on ollut 9-21 km välillä.

Avasin sovelluksen, jolla seuraan harjoituksiani. Tämä väittää, että maaliskuussa ajoin pyörällä 20,1 kilometriä yhteensä, toukokuussa nostin kilometrimäärän 83,1 kilometriin, ja nyt kesäkuussa, näiden neljän päivän aikana olen pyöräillyt 29,0 kilometriä. Ja mä tajusin, että mä haluan ajaa kesäkuussa pyörällä ainakin yli 100 km yhteensä! Okei.. Katsoin viime kesäkuun suorituksen ja olin silloin ajanut yhteensä 192,1 km.. Joten mä haluan tänä kesänä ajaa yli 200 kilometriä pyörällä! Onko siis hyvät tavoitteet saada kertarykäisyksi 30 kilometrin matka ja kokonaismäärä sinne 200 kilometriin?

Jos ajatellaan, että olen neljässä päivässä saanut kasaan melkein 30 kilometriä.. Kesäkuuhun mahtuu 7,5 kertaa 4 päivää, joten.. Mun pitäisi pystyä polkemaan yhteensä ainakin 225 km tällä tahdilla. Pidän silti tavoitteen tossa 200 kilometrissä, koska koen sen jotenkin realistisemmaksi.

Tänään kävin heittämässä jo noin 9 kilometrin lenkin, mutta nyt kun näitä tavotteita miettii, niin tekisi mieli lähteä uudelle lenkille. Taidan sen tehdä tähän väliin ja ottaa reissultani sen päivän kuvankin. Joten arvoisat ihmiset, vaikka tämä ei teille nyt näy mitenkään, niin nyt tulee pyöräilynmittainen tauko tähän kirjoitukseen. Palaan kirjoittamaan tämän illalla loppuun!


Ihmiset, palasin lenkiltäni. Kuvan pariin, koska se nyt kumoaa jotain mitä olin tähän kerennyt jo kirjoittamaan.


Tosiaan, siinä se on kuvatekstissä selitettynä. Nyt kun miettii tota 200 km kokonaistavotetta.. No, annan sen olla. Jos menen siitä yli, niin törmään siihen sitten ongelmana vuoden 2023 kesäkuussa.

Anteeksi jos tämä merkintä meni kovin epäselväksi, mutta yritän käyttää pyöräilyyn ne ajat kun Eira ja Max ei ole kotona. Nyt kun ne meni uimalaan, niin näin parhaaksi lähteä itsekin tekemään jotain ns. fiksua. Muuten se olisi mennyt puhelinta näpyttäessä ja se ei ole kovin fiksua ajankäyttöä.


Ja nyt ei mulla kaiketi muuta. No, onnittelut vielä pikkuveljelle tätäkin kautta! Nyt me ollaan kaikki yli kolmekymppisiä.. Huh, mihin se on tämä aika oikein tässä luikahtanut? No, ei jäädä sitä nyt tässä pohtimaan.

Terveisin,
Vesa-Matti

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kirjoitelkaa mielummin omalla nimellä kun Anonyymina. Ihan vain varmuuden varalta. :)